کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۶۲۲۷۹
تاریخ خبر:

نامه‌های عاشقانه خواننده معروف فروش رفت

نامه‌هایی که بازگو‌کننده روابط عاشقانه «لئونارد کوهن» با ماریان آیلن بود، با قیمتی بالا به فروش رسید. مجموعه بیش از ۵۰ نامه عاشقانه «لئونارد کوهن» خواننده و ترانه‌سرای کانادایی به ارزش ۸۷۶‌هزار دلار در حراجی «کریستیز» فروخته شد.

برخی از این نامه‌ها که بازگو‌کننده روابط عاشقانه کوهن با «ماریان آیلن» بود و باعث پیشرفت کاری کوهن از شاعر به موسیقیدانی معروف شد، بیش از ۵برابر رقم تعیین‌شده قبل از حراجی به فروش رفت. به گزارش ایرنا، نامه اصلی کوهن که دسامبر ۱۹۶۰ نوشته شد، به قیمت ۵۶‌هزار و ۲۵۰ دلار فروخته شد، درحالی که قیمت اولیه آن ۱۰‌هزار دلار ارزیابی شده بود.

همچنین نامه‌ای که کوهن در سال ۱۹۶۴ تحت عنوان «مشهورم، اما خالی» نوشت، به ارزش ۳۵‌هزار دلار به فروش رفت. کوهن و آیلن که دختری متولد نروژ بود، در سال ۱۹۶۰ با هم آشنا شدند. این دختر الهام‌بخش چند آهنگ معروف کوهن ازجمله «پرنده روی سیم» و «هی، هیچ راهی برای گفتن خداحافظی نیست»، بود.

آیلن ژوئیه ۲۰۱۶ در ۸۱سالگی بر اثر ابتلا به سرطان خون درگذشت. کوهن نیز که از بیماری سرطان خون رنج می‌برد، نوامبر ۲۰۱۶ در ۸۲سالگی از دنیا رفت.

نامه‌ها از طرف خانواده آیلن به فروش گذاشته شد و هویت خریداران فاش نشده است. بخت اصلی در این حراجی ۵روزه، مربوط به یک زنگ برنزی ایتالیایی بود که قدمت آن به قرن ١۵ یا ١۶ بازمی‌گشت. کوهن و آیلن زمانی این زنگ را در منزل مشترکشان آویخته بودند. این زنگ به مبلغ ۸۱‌هزار و ۲۵۰ دلار فروخته شد، درحالی که قبل از حراج ۱۲‌هزار دلار قیمت‌گذاری شده بود.

منبع: فرادید

کدخبر: ۲۶۲۲۷۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر