کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۵۲۳۲۳
تاریخ خبر:

میوه تنظیم بازاری تا ۲۰ فرودین عرضه می شود

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور با اشاره به قیمت میوه های تظنیم بازاری شامل سیب و پرتقال، گفت: در سال جاری قیمت میوه در استانهای مختلف متفاوت است و در اختیار کمیته های کشف قیمت استانی قرار گرفته است.

وی افزود: قیمت سیب در تهران ۷ هزار تومان، بوشهر ۶ هزار تومان، آذربایجان شرقی ۵ هزار و ۴۰۰ تومان، البرز ۵ هزار و ۸۰۰ تومان، ایلام ۶ هزار و ۵۰۰ تومان و در یزد ۶ هزار و ۲۰۰ تومان است.

شیرزاد در پاسخ به اینکه، دلایل تفاوت قیمت میوه های تنظیم بازاری در استانهای مختلف کیفیت آنها است یا عامل دیگری دارد، گفت: این قیمتها، بر اساس قیمت میوه در میادین میوه و تره بار و کف بازار، در کمیتهای با حضور استاندار، رئیس سازمان های صنعت،معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حمایت حمایت و تعزیرات، نهادهاتی نظارتی و امنیتی، کشف و تعیین می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه اختیار کشف قیمت در اختیار کمیته های استانی است این قیمت های شناور بوده و حتی امکان کاهش قیمت این محصولات وجود دارد.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی کشور در پاسخ به اینکه چرا قیمت میوه امسال در مقایسه با سال گذشته گران است، گفت: قیمت سیب درختی ۱۰ تا ۱۵ درصد و پرتقال ۱۵ تا ۲۰ درصد پایین تر از قیمت بازار است. درصورتی که این اختلاف قیمت زیاد باشد امکان رانت و فساد در توزیع این محصولات وجود داشت.

شیرزاد اظهار داشت: توزیع میوه شب عید تا ۲۰ فرودین سال آینده ادامه دارد و ما مداخلهگری هدفمند و هوشمندی برای تنظیم بازار میوه (سیب و پرتقال) خواهیم داشت.

منبع: تسنیم

کدخبر: ۲۵۲۳۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • khordbin

    هنوز که هنوزه درگیر تهیه سیب وپرتغال ملت !

  • parviz_khan

    خیارو سیب کیلو هفت وپانصد.اونوقت آزادش چ نده