کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۸۹۸۳۲
تاریخ خبر:

موشک شلیک شده به راکتور هسته‌ای ابوظبی صد در صد به هدف اصابت کرد/ عکس

دستیار سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت موشکی که به راکتور هسته ای براکه در ابوظبی شلیک شد صد در صد به هدف اصابت کرده و این موشک کاملا ساخت یمنی هاست.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، عزیز راشد در مصاحبه با این شبکه گفت این موشک در چارچوب پیامهای واضح و روشن به ائتلاف متجاوزان به خصوص امارات شلیک شد که با علی عبد الله صالح، خائن به ملت و خائن به ارتش و خائن به امنیت هماهنگی می کند. صالح به کمیته های مردمی و ارتش یمن خیانت بزرگی کرد و با امارات هماهنگی کرد و بیشتر کشورها گمان می کردند صالح دارای نیروی موشکی و ارتش و نیروهای امنیتی است. او از سال ۲۰۱۱ میلادی بر اساس ابتکار شورای همکاری خلیج (فارس) کنار گذاشته و از عرصه نظامی نیز به طور کامل برکنار شد.

ارتش و نیروهای امنیتی در صدر تصمیم گیری های نظامی و امنیتی قرار دارند و زیر نظر صالح الصماد (رئیس شورای عالی سیاسی یمن) و زیر نظر شورای عالی سیاسی و کمیته های مردمی هستند که این نیرو و قدرت را در اختیار دارند و قدرت موشکی نیز ارتقا داده شده است. شلیک موشک کروز به راکتور هسته ای ابوظبی، دارای پیام های نظامی و سیاسی است مبنی بر اینکه ما پیامهای نظامی زیادی داریم که پاسخ می دهد و موازنه ترس برقرار می کند. ائتلاف متجاوز نیز دیروز برای کمک به شبه نظامیان صالح حملات هوایی انجام داد اما خدا را شکر همه این عناصر در استانها تحت کنترل ناکام ماندند و برخی هسته ها تحت تعقیب قرار گرفته اند.

المیادین پرسید آیا این موشک به دقت به هدف اصابت کرد؟
راشد پاسخ داد زمانیکه یگان موشکی اعلام می کند موشک با دقت بالا به هدف اصابت کرده به معنای آن است که اطمینان کامل داریم زیرا ما هیچ هدفی را اعلام نمی کنیم مگر آنکه هدف نظامی را نشانه بگیریم به همین سبب موشک شلیک شده صد درصد به هدف اصابت کرده است.

المیادین پرسید موضوع مهمی که ابعاد سیاسی دارد این است که موشک ساخت یمنی هاست در صورتیکه این موشک متعلق به آمریکاست و در دست ارتش یمن چه می کند؟
عزیز راشد گفت: وزارت دفاع یمن هیچ موشکی از آمریکا یا کشور دیگری وارد نکرده است این موشک کاملا ساخت یمن است زیرا ما الان توانسته ایم تسلیحات نظامی بسازیم و ساخت یگان موشکی است. این موشک یک دستاورد صد درصد یمنی است زیرا ائتلاف متجاوز و کشورهای متجاوز، ما را بر آن داشتند که چنین موشکهایی را بسازیم و ما اطلاعات علمی و شایستگی علمی و توان و اراده ساخت آن را داریم. این در حالی است که متجاوزان ما را از همه طرف محاصره کرده اند و حتی دارو و غذا را از ما دریغ کرده اند در نتیجه ساخت این موشکها در یمن جای تعجب ندارد. این موشکها ساخت یمن است.

المیادین پرسید ما از موشکی دوربرد صحبت می کنیم برد آن چقدر است؟
عزیز راشد گفت: ما می توانیم موشکهای دوربرد و میان برد و کوتاه برد بسازیم. هیچ چیزی برای ما غیر ممکن نیست.

المیادین پرسید: پس از شلیک موشک به ریاض ، یمنی ها گفتند همه نهادهای حیاتی در عربستان و امارات در تیررس موشکهای یمنی خواهد بود این موشکها بر چه اساسی به سوی عربستان و امارات شلیک می شوند؟
عزیز راشد پاسخ داد ما این موشکها را بر اساس گزارشهای اطلاعاتی و اطلاعات نظامی که اهداف را با دقت بالا رصد می کنند شلیک می کنیم و سپس موشک در زمان و مکان مناسب به سوی هدف نشانه گیری می شود. ادامه محاصره و حملات هوایی و ادامه حمایت از شبه نظامیانی که امنیت و ثبات را برهم می زنند، باعث می شود ائتلاف متجاوزان در تیررس موشکهای ما باشد. محاصره و جنگ علیه یمن بر خلاف قوانین بین المللی است و این حملات ما قانونی و بر اساس قوانین بین المللی است.
وی درباره چارچوبهای امنیتی و سیاسی و چگونگی تعیین زمان شلیک این موشکها گفت ما بررسی های نظامی داریم و زمان مناسب شلیک موشک را بر اساس بررسی های در سطح بالا مشخص می کنیم.

عزیز راشد افزود شلیک این موشک برای امارات پیام سیاسی دارد مبنی بر اینکه دست از خرابکاری در یمن و اشغال خاک یمن و جزایر آن دست بردارد و اگر اقدامات امارات ادامه داشته باشد شلیک موشک نیز ادامه خواهد داشت.
عزیز راشد درباره واکنش نظامی ائتلاف سعودی و آمادگی یمنی ها برای مقابله با آن گفت: تجاوز آنان ادامه دارد و حتی یک دقیقه هم متوقف نشده است ما از تشدید حملات آنها چیزی از دست نمی دهیم چرا که حملاتشان ادامه دارد آنان غیر نظامیان و زنان و کودکان را می کشند و زیرساختها را نابود می کنند اما ما در جبهه ها به اهداف نظامی حمله می کنیم ولی آنان به غیر نظامیان و زیرساختها حمله می کنند.

شلیک موشک نیروهای یمنی به راکتور هسته ای ابوظبی
به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره ؛ یگان موشکی یمن اعلام کرد: یک فروند موشک بالدار کروز به راکتور هسته ای « براکه » در ابوظبی شلیک کرده است.

خبرگزاری رسمی یمن «سبأ» نیز این خبر را منتشر کرد.
شبکه تلویزیونی المسیره همچنین اعلام کرد: منابع یگان موشکی نیروهای یمنی، اصابت موشک کروز بالدار به هدف مورد نظر در ابوظبی یعنی راکتور هسته ای براکه را تأیید کرد.

یک منبع نظامی اعلام کرد:‌ موشک کروز بالدار به دقت به هدف خود در ابوظبی اصابت کرده است.
شبکه های خبری رویترز ، اسپوتنیک ، المیادین و العالم ­نیز شلیک یک فروند موشک بالدار کروز به رآکتور هسته ای براکه در ابوظبی را بازتاب دادند.

آسوشیتدپرس هم از دبی گزارش داد، جنبش انصار الله یمن از شلیک یک فروند موشک به سمت یک رئاکتور هسته ای در دست احداث در امارات عربی متحده خبر داد.
مقامات امارات هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده اند.
راکتور هسته ای ۲۰ میلیارد دلاری براکه در ابوظبی قرار دارد. این نخستین راکتور از چهار رااکتوری است که در امارات نزدیک مرز این کشور با عربستان سعودی در حال احداث است و قرار است در سال ۲۰۱۸ مورد بهره برداری قرار گیرد.

کدخبر: ۱۸۹۸۳۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mohsen..

    MADE IN IRAN

  • hesamlari1

    تکذیب شد

  • ali.tehran

    مگه ممنوع نیست؟انرژی هسته ای رو میگما

  • khordbin

    الکی میگن