کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۶۴۹۸۱
تاریخ خبر:

مشخصات فنی موشک بالستیکی که ایران با آن از داعش انتقام گرفت

در اکتبر سال ۲۰۱۵ میلادی ارتش روسیه با موشک‌های دریا به سطح کالیبر دست کم ۶۰۰ داعشی را به جهنم فرستاد. حمله موشکی سپاه پاسداران نیز با توجه به توضیحاتی که در بیانیه آمده یک حمله موشکی در سطح نسبتا گسترده برای قلع و قمع داعشی ها بوده است.

پیش بینی می شود حمله موشکی نیروی هوا فضای سپاه تعدادی زیادی از تکفیری ها را به هلاکت برساند. این حمله می تواند از این جهت نیز مهم باشد که تمرکز تروریست‌های داعش را در استان دیرالزور به هم خواهد زد.

در این عملیات تعدادی موشک میان برد زمین به زمین از پایگاه‌های موشکی نیروی هوافضای سپاه در استان های کرمانشاه و کردستان، تروریست های تکفیری را هدف ضربات مهلک و کوبنده قرار داد. در حقیقت موشک های بالستیک سپاه سیلی محکمی به تروریست هایی که قصد خرابکاری در ایران اسلامی را داشتند زد و نتیجه آن دلگرمی ملت ایران بود. اما سوال اینجاست که کدام موشک های بالستیک می تواند مراکز فرماندهی تروریست ها را در "دیرالزور" هدف قرار دهد؟

به نظر می رسد موشک "ذوالفقار" از جمله موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که توانایی از بین بردن اهداف مورد نظر در شرق سوریه را دارد.

"ذوالفقار" یکی از دقیق‌ترین موشک‌های ساخت ایران است که از این پس به جمع موشک‌های بالستیک ایران اضافه شده است. موشک "ذوالفقار"، سر جنگی بارانی دارد و می‌تواند پایگاه های نظامی، باندهای فرودگاهی و . . . را با دقت بالا هدف قرار دهد.

این در حالی است که وبگاه جینز دیفنس نیز اخیرا در مطلبی با اشاره به دستاورد صنایع نظامی ایران و نمایش موشک «ذوالفقار » مدعی شد، ایران نمونه‌های مختلف این موشک را نمایش داده است. این وبگاه انگلیسی عنوان داشت: این موشک در ارتفاعی پایین هدف خود را مورد اصابت قرار داد. این موشک بردی در حدود ۷۰۰ کیلومتر دارد و نوع پیشرفته موشک نقطه زن "فاتح -۱۱۰" محسوب می‌شود.

سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه اعلام کرده که برد این موشک بالستیک، ۷۵۰ کیلومتر بوده و از سوخت جامد بهره می‌برد. به گفته‌ فرمانده نیروی هوافضای سپاه، موشک ذوالفقار، "نقطه‌زن" و خطای آن به نظر کمتر از ۱۰ متر است.

سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره قابلیت های این موشک بالستیک می گوید: موشک ذوالفقار موشکی زمین به زمین، مایل پرتاب، یک مرحله ای و با سوخت جامد مرکب است که قادر می باشد اهداف خود را تا فاصله ۷۰۰ کیلومتری مورد اصابت قرار داده و منهدم کند.

سردار دهقان برخورداری از سکوی پرتاب متحرک و خودکششی، رادار گریزی، قابلیت نقطه زنی، سبک و تاکتیکی بودن را از دیگر ویژگی های موشک ذوالفقار برشمرد و تصریح کرد: با الحاق این موشک به سازمان رزم نیروهای مسلح قدرت و توان رزم موشکی آنان به نحو قابل توجه و چشمگیری افزایش می یابد.

کدخبر: ۱۶۴۹۸۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • majid.kh

    خدا قوت ماشاالله