کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۶۴۵۸۶
تاریخ خبر:

منت‌کشی به سبک رجب طیب اردوغان؛‌ بدون ایران هرگز!

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت: ایران کشور مهمی در منطقه خاورمیانه محسوب می شود و بحران های منطقه ای را نمی توان بدون حضور این کشور حل کرد.

به گزارش ایرنا از آناتولی، اردوغان جمعه شب در مصاحبه با شبکه آر.تی.پی پرتغال با اشاره به برخی اختلافات ترکیه با ایران افزود: 'معتقدم باید هر چه زودتر پای میز مذاکره بنشینیم و بگوییم چگونه مساله امروز سوریه، عراق و بحران قطر حل شود.

وی با طرح این سوال که 'آیا در این منطقه شما می توانید بدون ایران مساله عراق و سوریه را حل کنید؟' اظهار کرد: طبیعی است که نمی توان بدون حضور ایران بحران ها را حل کرد.

اردوغان بیان کرد: کشور سوریه به لحاظ مذهبی و عراق نیز به عنوان یک کشور همسایه و مسلمان برای ایران مهم هستند، بنابراین حل مشکلات و بحرانهای این دو کشور با حضور ایران امکانپذیر است.

وی اضافه کرد: ما در مساله سوریه به همراه ایران و روسیه در نشست آستانه شرکت کرده و از آمریکا نیز برای حضور در این نشست دعوت کردیم که سفیر آمریکا در این نشست حاضر شد و همچنان این مذاکرات برای حل بحران سوریه در سطح مقامات عالی ادامه دارد.
وی بیان کرد: حل مساله سوریه فقط یک گام در رفع بحران های منطقه ای است و ما می خواهیم آمریکا و عربستان نیز به پروژه ایران،ترکیه و روسیه پیوسته و همکاری بیشتری داشته باشند.

کدخبر: ۱۶۴۵۸۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mohammadgolestani

    باز چ کلکی داره خدا میدونه،خدا کنه دیپلم اسی خنده باز کار دستمون نده

  • bakhtiyari.ir

    این همون روسیه قدیم ادم موزماریه