کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۹۶۲۷۶
تاریخ خبر:

ممنوعیت برگزاری کنسرت موسیقی در دانشگاه آزاد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد در بخشنامه ای اعلام کرد: برگزاری کنسرت‌های موسیقی در محیط‌های دانشگاهی ممنوع است و واحدهای دانشگاهی تحت هیچ عنوان یا مراسمی مجاز به برگزاری آن نیستند.

حجت الاسلام ابراهیم کلانتری در این بخشنامه‌ به رئیسان واحدهای مرکز هر استان (دبیران هیات امنای استان‌ها)، روسای واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: پاسداشت ارزش‌ها و هنجارهای اسلامی و فرهنگی و جلوه آن در جامعه مسئولیت‌های مهمی است که بر عهده همه اقشار جامعه بویژه مسئولان و دست‌اندرکاران این حوزه است و در این میان دانشگاه به عنوان نماد آزادفکری و آزاداندیشی و محلی برای تضارب افکار و اندیشه‌های گوناگون، می‌تواند نقش مهمی در رستگاری جامعه ایفا کند.

به گزارش مهر،در ادامه این بخشنامه به نکات جالبی از ۸ دستورالعمل فرهنگی که به واحدهای دانشگاهی ابلاغ شده اشاره می کنیم:

موضوع سلامت فضای عمومی دانشگاه و رعایت هنجارهایی مانند عفاف و حجاب و پرهیز از استعمال دخانیات در فضای دانشگاه علاوه‌ بر تدابیر مناسب فرهنگی از قبیل برگزاری کارگاه‌ها، نشست‌ها و جلسات سخنرانی و پرسش و پاسخ که به ارتقای شناخت و معرفت دینی و فرهنگی دانشجویان و همکاران دانشگاهی می‌انجامد نیازمند اقدامات اجرایی مرتبط است.

برگزاری اردوهای فرهنگی، علمی و ورزشی در دانشگاه‌ها ضروری اجتناب‌ناپذیر است. با این وجود برگزاری این اردوها به صورت مختلط، تحت هیچ شرایط و عنوانی مجاز نیست. انتظار می‌رود روسای واحدهای دانشگاهی در راستای تحقق این امر و اجرای «آیین‌نامه اردوهای دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی» مصوب جلسه ۲۹۷ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، موضوع را در جلسه شورای دانشجویی و فرهنگی واحد مطرح و دستور لازم را در خصوص اجرای هر چه بهتر این آیین‌نامه صادر کنند.

اجرای هرگونه برنامه‌های موسیقی در دانشگاه تنها بر اساس آیین‌نامه «برنامه‌های موسیقایی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور» شماره ۵۲۱۷/ ۹۴/ مصوب جلسه ۲۷۷ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی است. بنابراین برگزاری کنسرت‌های موسیقی در محیط‌های دانشگاهی ممنوع است و واحدهای دانشگاهی تحت هیچ عنوان یا مراسمی مجاز نیستند به برگزاری آن اقدام کنند.

کدخبر: ۱۹۶۲۷۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • khordbin

    اینکه میشه دانشگاه دولتی!