کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۵۵۱۸۸
تاریخ خبر:

مقایسه کیا سراتو مونتاژ سایپا با رنو فلوئنس

محمد حسین شاوردی | فلوئنس را همگی نسل جدید رنو مگان می‌دانند. خودرویی کشیده با ظاهری متفاوت و مدرن که تلاش دارد سبکی جدید از سدان شهری کوچک را به خریداران ارائه کند. این خودرو در بازه قیمتی و تجهیزات گسترده‌ای قابل خریداری است و به لطف اعتبار بالای برند رنو توانسته فروش بالایی را در ایران تجربه کند. کیا سراتو نیز که یک خودروی قدیمی‌تر است و تولید آن به سال‌های ابتدایی این دهه برمی‌گردد، با مونتاژ سایپا چندی است در گونه فول‌آپشن با قیمتی ۱۰۰ میلیونی عرضه می‌شود. بررسی این دو خودرو از جنبه‌های مختلف به خریداران ایرانی کمک می‌کند تا در این بازه قیمتی بهترین انتخاب ممکن را داشته باشند.
طراحی دو خودرو میراث دو سبک متفاوت در طراحی یک سدان شهری است که ماحصل کار نیز با هم تفاوت چشمگیری دارد. هرچه سراتو خواسته تا طرحی اسپرت و اروپایی داشته باشد، فلوئنس با عرض فراوان و فرم بدنه کشیده ناخودآگاه شما را به یاد سدان‌های آمریکایی می‌اندازد که میان ایرانی‌ها از محبوبیت بسیاری برخوردارند. تریم ۲۰۱۷ این خودرو با استفاده از چراغ‌های روز روشن، مه‌شکن‌های مجهز به لامپ‌های جدید که با روکش کرومی ارائه می‌شوند و همچنین طرح جدید چراغ‌های عقب، ظاهری به مراتب لوکس‌تر دارد ، این در حالی است که سراتو با حدود ۷ سال از ورود به ایران خودرویی کاملا خسته‌کننده و قدیمی به نظر می‌رسد و نه در بخش بدنه و نه در بخش فای اتاق حرف چندانی برای گفتن ندارد. داشبورد با انبوهی از پلاستیک‌های خشک و با رنگ خاکستری پوشانده شده درحالی‌که رنو در تریم‌های بالا با استفاده از چوب، تریم روشن و روکش چرم صندلی‌ها علاوه بر طرح جدیدتر داشبورد، فضایی زیباتر را به خریداران ارائه می‌کند. جالب‌ترین بخش این خودرو فرمان پهن و صفحه آمپرهای زیبای این خودرو است که در مقایسه با نمونه کلاسیک سراتو برتری کاملی دارد چرا که همزمان با استفاده از نشان‌دهنده‌های آنالوگ و دیجیتال، نوعی تضاد جذاب را در کابین به وجود آورده است.

در بررسی اولیه گنجایش اتاق و کابین نیز، رنو فلوئنس به لطف طراحی خاص و کاربردی خود یک گزینه غیرقابل اغماض است در حالی که سراتو مونتاژ کاملا کوچک و جمع‌وجور بوده و حتی استانداردهای این کلاس را در حد خودرویی هم‌چون هیوندای الانترا هم رعایت نمی‌کند. سراتو با طول و عرض ۵۳/۴ و ۷۷/۱متر، و فاصله بین دو محور ۵۶/۲ متر، آشکارا خودرویی است کوچک که می‌تواند تنها برای چهار سرنشین بزرگسال مکانی مناسب فراهم کند، این در حالی است که استایل کشیده رنو با طول ۶۳/۴ و۳۰/۲ عرض متر، و فاصله بین دو محور ۷۰/۲ از تمام خودروهای این کلاس از هوندا سیویک تا تویوتا کورولا برتر بوده و بهترین فضای اتاق را در اختیار ۵ سرنشین بزرگسال خود قرار می‌دهد. البته ابعاد بزرگتر موجب اضافه وزنی به میزان ۸۰ کیلوگرم برای فلوئنس نسبت به سراتو شده اما این مورد هیچ چیز از ارزش‌های یک سدان خانوادگی خوش‌ساخت و اروپایی کم نمی‌کند چرا که گشتاور مناسب موتور و استفاده از جعبه دنده سی‌وی‌تی باعث شده تا فلوئنس در دورهای مختلف بتواند به خوبی به نیاز راننده برای سرعت بالاتر و کشش بیشتر جواب می‌دهد. سراتو و فلوئنس هردو با موتوری ۲۰۰۰سی‌سی عرضه می‌شوند و به ترتیب ۱۵۶ و ۱۴۳ اسب بخار نیرو تحویل راننده می‌دهند.
در بخش رانندگی و سواری نیز سراتو در برابر فلوئنس حرف چندانی برای گفتن ندارد. این خودرو در نمونه آپشنال گرچه به لطف شیفترهای پشت فرمان و ۱۳ اسب بخار قدرت بیشتر اندکی تندتر و اسپورت تر به نظر می‌رسد اما این تنها مربوط به زمان کوتاه مدت است و در بازاه های بلندمدت مثل مسافرت‌های بین شهری یا استفاده در ترافیک شهری، این خودرو آشکارا در حاشیه قرار می‌گیرد. راحتی اتاق و کیفیت سواری خوب رنو در مدل فلوئنس که خودرویی است شهری به وضوح با یک تجربه رانندگی کوچک آشکار می‌شود و راننده به لطف استفاده از جعبه‌دنده سی‌وی‌تی، رانندگی با فلوئنس اقتصادی، راحت و ساده است تا رنو تجربه‌ای جالب از یک سدان شهری اقتصادی را از خود به جای بگذارد.
در بخش تجهیزات نیز فلوئنس با وجود ادعای کمتر از امکانات بیشتری سود برده و هم خودرویی لوکس‌تر و هم خودرویی ایمن تر است. باور انی موضوع سخت است اما سراتوی صد میلیونی همچون خودروی پیکان و پژو ۴۰۵ که متعلق به سالهای دهه ۶۰ و ۹۰ میلادی هستند، از ترمزهای دیسکی در بخش عقب سود می‌برد در حالی‌که فلوئنس علاوه بر سیستم ترمز دیسکی خنک شونده مجهز به ای‌بی‌اس،به سامانه‌های مدرن تی‌سی‌اس (TCS)، ای‌اس‌پی (ESP) و ترمز اضطراری (EBA) مجهز است. فرمان برقی، کروز کنترل،ترمزدستی برقی، صفحه تاچ لمسی ۷ اینچی مجهز به سامانه پیشرفته آر لینک، چراغ‌های اتوماتیک و سنسور دار جلو مجهز به دی‌لایت، سیستم تهویه مطبوع دوگانه، صندلی‌های عقب ایزوفیکس، سنسور باران، سانروف، محدودکننده سرعت، استارت دکمه‌ای، سنسور عقب و دوربین دید عقب تنها بخشی از امکانات این فرانسوی مرموز است. یک نکته دیگر در مورد سراتو نیز کیفیت بسیار پایین رنگ این خودرو در نمونه‌های مونتاژی است که به هیچ وجه با رنو فلوئنس وارداتی قابل مقایسه نیست. رنو فلوئنس بدون شک حتی در گونه‌های کم‌آپشن نیز بر کیا سراتو برتری دارد. در این رقابت نیز الماس فرانسوی با یک برتری کامل، جدال را به نفع خود به پایان می‌برد.

توضیحات

کیا سراتو مونتاژ سایپا

توضیحات

رنو فلوئنس

توضیحات

داشبورد رنو فلوئنس

توضیحات

داشبورد کیا سراتو مونتاژ سایپا

کدخبر: ۱۵۵۱۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • ناشناس

    رنو عاااالیه????

  • shahram111

    خب معلومه چیزی که مونتاژش دست سایپا بیفت ه میشه اشغال.

  • nikana

    آره بابا فلوئنس تو خوبی