کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۷۲۸
تاریخ خبر:

مقام آمریکایی: کشتی سنگاپوری به یک سکوی نفتی ایران خسارت وارد کرده بود

همچنین یک مقام آمریکایی می‌گوید که کشتی سنگاپوری که امروز توسط نیروی دریایی ایران در خلیج‌فارس رهگیری شد، به خاطر تصادف با یک سکوی نفتی ایرانی به ایران بدهکار بوده است.
بر اساس گزارش رویترز، این مقام آگاه و ناشناس گفته که نظامیان ایران قصد داشته‌اند کشتی مقروض را برای پرداخت بدهی خود، توقیف کنند.
مقام مزبور افزوده: «ایران مدعی است که شناور (سنگاپوری) به دلیل برخورد با سکوی نفتی، مقروض بوده است و این برخورد در روز ۲۲ مارس صورت پذیرفته بوده است.»
نظر به عدم موضع‌گیری مقامات نظامی و نفتی ایران تا این لحظه، خبرگزاری فارس مستقلاً قادر به تأیید صحت و سقم این خبر نیست
***
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری درباره ادعای امروز رسانه‌های غربی درباره «تیراندازی نیروهای ایرانی به کشتی سنگاپوری» گفت که در این کشتی هیچ تبعه آمریکایی حضور نداشته است.

جف راتکه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری به سوالات مختلف خبرنگاران پاسخ داد.
شبکه سی‌ان‌ان امروز پنجشنبه به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد که پنج شناور نظامی ایران در آب‌های خلیج‌فارس، در اطراف یک کشتی تحت پرچم سنگاپور، تیر اخطار شلیک کرده‌اند.
جف راتکه معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این ادعای شبکه سی‌ان‌ان گفت که ما از گزارشهای خبری درباره این حادثه آگاه هستیم اما باید بگویم که این کشتی آمریکایی نبوده و هیچ تبعه آمریکایی در آن حضور نداشتند.

وی با ادعای آنکه طیق خبرهای منتشر شده این کشتی در ابهای بین‌المللی مورد تیراندازی قرار گرفته تاکید کرد که ایران باید به قوانین مبتنی بر آزادی حمل و نقل در دریاها احترام بگذارد.

خبرنگاری اینطور سوال کرد که با توجه به سابقه اقدامات ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز در مقابل کشتیهای خارجی، آیا کسی نمی‌خواهد به ایران در این باره هشدار دهد؟ آیا برنامه‌ای برای این کار وجود ندارد؟
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اینطور جواب داد که ما خواهان آزادی عبور و مرور کشتیها در دریاها هستیم و همه کشورها از جمله ایران هم باید این اصل مورد توافق بین‌المللی را مراعات کند.

کدخبر: ۳۰۷۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر