کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۵۲۴۷۳
تاریخ خبر:

معمای استاندار گمشده گلستان؛ کجایی مناف، دقیقا کجایی؟

سیل استان گلستان عید را به همه‌مان تلخ کرده؛ نیروهای امدادی سخت در تلاش هستند تا اوضاع را کنترل کنند و به هموطنان حادثه دیده کمک کنند. این وسط غیبت مناف هاشمی استاندار گلستان بیش از همه افکار عمومی را آزار می‌دهد. گفته می‌شد هاشمی در مرخصی به سر می‌برد و رفته سفر خارجه. عبدالرضا رحمانی فضلی زیر کشور خبر را تایید کرده اما تنها چند ساعت بعد معما پیچیده‌تر شد.

در حالی که صبح امروز وزیر کشور در گفتگویی تلویزیونی اعلام کرد استاندار گلستان از یک ماه پیش تقاضای مرخصی داشت و اکنون خارج از کشور است و به همین دلیل در هنگام بروز سیل در این استان نتوانسته شخصا در محل حضور داشته باشد اما کمی بعد مشخص شد آخرین خبر از مناف هاشمی به ۲۸ اسفند و در بازدید از سد گلستان مربوط می‌شود. به این ترتیب ممکن است مناف هاشمی بعد از وقوع بحران سیل در استان گلستان کشور را ترک کرده باشد.

جستجوی اینترنتی در مورد سید مناف هاشمی به ویکی پدیا می‌رسد. جایی که درباره او نوشته شده:

سیدمناف هاشمی لمردی (زادهٔ ۱۳۴۶ - روستای لمرد هزارجریب بهشهر) استاد دانشگاه، سیاستمدار ایرانی و استاندار کنونی گلستان است. بعضی منابع مدعی شده‌اند که او تحصیلات خود را در مقطع فوق لیسانس در انستیتوی کارولینسکا سوئد در رشتهٔ شهرسازی به پایان رساند و موفق به اخذ گواهینامهٔ دکتری از این دانشگاه شد.[نیازمند منبع] این در حالی است که این دانشگاه تنها در رشته پزشکی فعالیت دارد و در تاریخی که گفته می‌شود این مدرک را گرفته‌است که معاون شهردار تهران بوده‌است.

او پیش از این معاونت توسعه و پشتیبانی و جانشینی وزارت ورزش و جوانان را بر عهده داشت. هاشمی در دوران مدیریت محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران مسئولیت‌هایی همچون معاونت برنامه‌ریزی و توسعهٔ شهری، قائم مقام معاونت خدمات شهری، مدیرکل تشخیص و وصول درآمد را بر دوش داشته‌است و با روی کار آمدن حسن روحانی به معاونت وزارت ورزش و جوانان منصوب شد و بعد از استعفای محمود گودرزی، سرپرست وزارت ورزش و جوانان شد.

او در دولت اصلاحات مدیرکل دفتر برنامه و بودجهٔ سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بود. برای شرکت در انتخابات شورای شهر تهران از سمت خود در وزارت ورزش استعفا داد و بالاخره در جلسه هیئت دولت که در تاریخ نوزدهم مهر ماه ۹۶ به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی (رئیس‌جمهور) برگزار گردید، به عنوان هشتمین استاندار استان گلستان تعیین و با تصویب هیئت وزیران برای این مسئولیت انتخاب شد.

کدخبر: ۲۵۲۴۷۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر