کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۹۰۹۴۵
تاریخ خبر:

معرفی خودرو های ۲۰۱۸: پژو ۵۰۸

جدیدترین سدان فرانسوی بازار ایران که از میانه نیمه نخست سال جدید وارد بازار ایران شده، مدل ۵۰۸ پژو است که چندی پیش فیسلیفت شده و فروش مناسبی در بازار اروپا دارد. سدان متوسط ۵۰۸ از لحاظ ابعاد در حد مدل‌هایی همچون هیوندای سوناتا و تویوتا کمری‌ بوده و از سال ۲۰۱۳ تا کنون در اروپا بیش از ۲۵۰ هزار دستگاه از آن به فروش رفته و هم‌اینک نیز جزو خودروهای محبوب شرکت فرانسوی پژو است. ورود این محصول به بازار کشورمان می‌تواند تا حد زیادی به عرصه رقابت در این رده خودرویی دامن زده و حق انتخاب بیشتری را نصیب خریدار ایرانی کند‌. در واقع پرچمدار پژو که در شهر رن فرانسه تولید می‌شود، در پاسخ به نیاز خریداران مرفه و متفاوت طراحی شده و یکی از با کیفیت‌ترین خودروهای پژو در سرتاسر جهان است. این خودروی با شکوه، در کلاس سدان متوسط شهری قرار داشته و با آخرین سطح تکنولوژی شرکت شیرنشان به ایران وارد شده است. طراحی خشن، تیز و تهاجمی بدنه، در کنار لذت رانندگی بیشتر، همراه با پویایی و کارایی بالاتر موتور از جمله ویژگی‌های اصلی ۵۰۸ جی‌تی لاین است و در عین حال تکنولوژی پیشرفته و مدرن‌تر به کار رفته در این سدان اسپورت باعث شده تا سهم بالایی را در بازارهای اروپایی به خود اختصاص دهد. استایل محصولات جدید پژو، علاوه بر شکوه و وقار، حس قدرت را منتقل می‌کنند و از کیفیت بالایی بهره می‌برد. در سال ۲۰۱۴ میلادی، این خودرو از درون و بیرون، دستخوش تحول ‌ یا یک فیس‌لیفت اساسی شد. تحت این تغییرات، یک جلوپنجره برجسته جایگزین نمونه قبلی شد و کاپوت، سپرهای جلو و عقب این خودرو هم دوباره طراحی شد و متعاقب آن چراغ‌های جلو و عقب آن نیز تغییر یافت. جلو‌پنجره این خودرو به عنوان عنصری اساسی در طراحی ۵۰۸ به صورت عمودی‌تر نسبت به نسل‌های قبلی پژو طراحی شده و با نشان شیر پژو روی پیشانی خود، وجه ممیزه نسل جدید با سری‌های قبلی است. تمامی چراغهای پژو ۵۰۸ از تکنولوژی تمام ال‌ای‌دی برخوردارند در حالی که لنزهای پیشرفته و کوچک نصب شده در چراغهای جلو در کنار چراغهایی با طرح سه‌لتی و مات در عقب که با الهام از پنجه شیر طراحی شده‌اند، فرم دیگرگونی به خودرو بخشیده‌اند. نصب نشان GT LINE در کنار اگزوز دوقلو و رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی ظاهری اسپورت‌تر به ۵۰۸ می‌دهند.
با پای گذاشتن به کابین پژو باز هم همه ‌چیز در عالی‌ترین سطح ممکن است. کابین پژو ۵۰۸ از فضای جادار و درخوری برخوردار است و کیفیت متریال به کار رفته و نحوه مونتاژ قطعات آن نیز در حد بسیار خوبی ارزیابی می‌شود و این همان نکته‌ای است که بیشتر سایت‌های خودرویی در دنیا چه در اروپا و آسیا روی آن تأکید وافری دارند. از ویژگی‌های دیگر این کابین راحتی و آرامش بسیار بالای آن است و شاید به همین دلیل است که برخی از سایت‌های معروف خودرویی از جمله اتواکسپرس بریتانیا و کارادوایز استرالیا و… کیفیت سواری و هندلینگ این خودرو را ستوده و بر راحتی صندلی‌های آن مهر تأیید زدند‌. البته این موارد در کنار فضای داخلی کلاسیک و جذاب، سیستم صوتی تصویری کارآمد و اتاق کم‌صدا کمک کرده تا ۵۰۸ جی‌تی لاین در مقایسه با محصولات هم رده اتومبیل چشم‌نوازی باشد. مانیتور لمسی هفت اینچی موجود در کنسول وسط عمده عملکردهای خودرو را به ساده‌ترین شکل ممکن در اختیار شما قرار می‌دهد. در عین حال پیش روی راننده یک داشبورد خوش رنگ با کلی امکانات و تجهیزات قرار دارد که هم به سهولت قابل استفاده بوده و هم با داشتن صفحه نمایش هدآپ به راننده امکان می‌دهد تا بدون برداشتن نگاه خود از جاده، اطلاعات خودرو را ببیند. صندلی برقی با چرم ناپا، همراه با قابلیت تنظیم گودی کمر، ماساژور، سیستم ورود و استارت بدون کلید، تهویه هوای چهار کاناله و دوربین دنده عقب از جمله امکانات این خودروی زیبای فرانسوی هستند. نگاهی به وضعیت فروش این خودرو در اروپا حین تست‌های جاده‌ای خبر از شرایط خوب ۵۰۸ می‌دهد به طوری که علاوه بر برتری بزرگ خاندان پژو، در زمینه تجهیزات و تکنولوژی به کار رفته در کابین نیز این محصول مدرن کمابیش بر عمده رقبای خود از جمله فورد موندئو، تویوتا کمری و هوندا آکورد برتری دارد و برای نمونه تجهیزاتی ‌مانند صفحه نمایشگر لمسی، پوشش چرمی فرمان و سیستم هدایت ناوبری را در انواعی لوکس‌تر و زیباتر در اختیار خریداران قرار می‌دهد. وقتی همه این موارد را در کنار اختلاف قیمت ۳۰ میلیونی این محصول با خودروهای هم‌رده کره‌ای می‌بینیم، ۵۰۸ جی لاین بیش از همیشه خودرویی وسوسه کننده و جذاب به نظر می‌رسد که می‌توان انتخاب جدیدی در بازار متنوع سدان‌های متوسط و شهری ایران باشد.
پژو ۵۰۸ در بازار اروپا با سه فرم متفاوت بدنه اعم از سدان، استیشن (SW) و کراس‌اوور (RXH) به تولید می‌رسد. نسخه RXH از لحاظ فرم ظاهری بدنه تفاوت چندانی با نسخه استیشن آن ندارد و تنها جهت کارایی بهتر در جاده‌های آفرود، چند سانتی‌متری بر ارتفاع آن اضافه و پیرامون گلگیرهای آن نیز پلاستیک مشکی‌ رنگی فرا گرفته ‌و سیستم تعلیق آن نیز جهت رانندگی در شرایط سخت تقویت شده است. این خودرو با طیف وسیعی از پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و هیبریدی به بازار عرضه می‌شود. پیشرانه‌های بنزینی این خودرو در انواع ۶/۱ لیتری ساده و توربو، و نیز ۸/۱ لیتری توربو ارائه می‌شوند که به ترتیب از توانی معادل ۱۲۰ و ۱۶۵ و ۲۰۴ اسب بخار برخوردارند که نسخه‌های وارده به کشورمان هم از نوع ۶/۱ لیتری بنزینی خواهد بود که یک پیشرانه برجسته با ویژگی‌هایی استثنایی است. از لحاظ فنی می‌توان پژو ۵۰۸ جدید را با وجود سیستم تعلیق پیشرفته پژو سدانی پیشرو نامید که رانندگی لذت بخشی را عاید سرنشینان می‌کنند. موتور توربوی پژو ۵۰۸ هم یکی از بهترین عملکردها را در بین رقبا دارد و به واسطه سطح بالای کیفیت و مهندسی دقیق پژو توانسته هشت بار عنوان موتور سال را در این سری نصیب اتحادیه خودروساز PSA کند. این موتور که به آخرین نسل گیربکس اتوماتیک و شش سرعته پژو مجهز است، به لطف فناوری توربوشارژ قادر است تا نیرویی معادل ۱۶۳ اسب بخار را زیر پای راننده قرار دهد و عملکردی چالاک‌تر از هر یک از سدان‌های هم‌رده موجود در بازار ایران رقم بزند.

(منتشر شده در ویژه نامه خودرو ۲۰۱۸ روزنامه هفت صبح)

کدخبر: ۱۹۰۹۴۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر