کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۹۱۱۴۴
تاریخ خبر:

معرفی خودرو های ۲۰۱۸ : میتسوبیشی گرند لنسر

از زمان خریداری سهام برند میتسوبیشی توسط گروه رنو نیسان، خبرهای بسیاری پیرامون استفاده این شرکت ژاپنی از پلتفرم سی‌ا‌م‌اف گروه رنو نیسان شنیده می‌شود و گویا قرار است در دوره جدید، خودروساز سه لوزی کاملا متحول شود. یکی از نخستین کانون‌های تحول، تغییر در سبد محصولات این شرکت و تولید نسل کاملا جدید مدل دوست‌داشتنی لنسر است. این خودرو که در ایران و جهان گذشته پراعتباری دارد، مدتی پیش در قطب اقتصاد آزاد شرق آسیا یعنی تایوان رونمایی شده است. جالب اینکه نسل جدید سدان کوچک و اسپورت شرکت ژاپنی میتسوبیشی از حدود یک سال پیش تا کنون بازار مناسبی داشته و با اقبال مناسبی از سوی خریداران مواجه شده است. این خودرو که از آخرین دستاوردهای گروه رنو نیسان آلیانس سود برده، از زبان طراحی جدید این برند نیز در قسمت‌های مختلف بدنه سود برده و تا حدودی از طرح‌های قبلی فاصله گرفته است.
آنچنان که سایت کارس‌کوپ گزارش داده، مدل لنسر که هم‌اکنون به عنوان مدل ۲۰۱۷ در بازار ایران حضور دارد، تولید و عرضه‌اش در پایان تابستان امسال در اروپا و آمریکا متوقف شده تا جای خود را به گرند لنسر دهد. طراحی رادیکالی گرند لنسر با همکاری کمپانی تایوانی سی‌ام‌سی و استودیو طراحی پنین‌فارینا شانگهای انجام شده است. مدل گرند لنسر در پلتفرم، تفاوتی با لنسر ۲۰۱۷ ندارد اما در ظاهر کاملا متحول شده است. قسمت جلویی خودرو، به‌خصوص جلوپنجره آن، شباهت زیادی به اوتلندر ۲۰۱۷ دارد اما قسمت انتهایی آن مشابه سایر محصولات میتسوبیشی نیست. خطوط بدنه تیز و زیبا هستند و چراغ‌ها نیز به شدت شبیه مدل اکلیپس‌کراس طراحی شده‌اند تا به مدد خطوط کرومی بزرگ و چند پله‌ای و نیز فرم خوابیده بدنه، لنسر ۲۰۱۸ ظاهر جسورانه داشته باشد. کناره بدنه با الهام از طرح‌های همیشگی لنسر به خطوطی تیز و یک فرورفگی اسپورت در کناره در‌ و گلگیرهای جلو منتهی شده ولی فرم بخش عقب جدید و متفاوت است و قبلا در محصولات میتسو دیده نشده است. مهم‌ترین ویژگی بخش عقب چراغ‌های سی شکلی هستند که به مرکز صندوق عقب و آرم میتسو تمایل دارند .
اما درون کابین گرند لنسر با داشبورد جدیدی روبه‌رو می‌شوید. با اینکه کنسول مرکزی تغییر کرده، مهم‌ترین نکته کابین استفاده بیشتر از روکش‌های نقره‌ای رنگ است تا حس و حال جدیدی به سرنشینانش القا کند. تغییر تریم در‌ها، رینگ‌های ۱۸ اینچی جدید، صفحه کیلومتر تمام دیجیتالی و همچنین مانیتور ۸ اینچی لمسی از دیگر ویژگی‌های جدید گرند لنسر است. در بخش پیشرانه میتسوبیشی فعلا از یک موتور ۸/۱ لیتری برای گرند لنسر استفاده می‌کند که ۱۳۸ اسب‌بخار قدرت و ۱۷۶ نیوتن‌متر گشتاور دارد و به لطف استفاده از گیربکس CVT با پدال شیفتر سفارشی، مصرف سوخت آن بیشتر از ۳/۶ لیتر نخواهد بود. بر طبق اعلام مدیران میتسوبیشی تا اوایل سال ۲۰۱۸ این خودرو در عمده بازارهای جهانی معرفی و عرضه می‌شود و احتمالا تا پایان زمستان شاهد ورود این خودرو به بازار ایران نیز خواهیم بود

(منتشر شده در ویژه نامه خودرو ۲۰۱۸ روزنامه هفت صبح)

کدخبر: ۱۹۱۱۴۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر