کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۹۱۱۵۶
تاریخ خبر:

معرفی خودرو های ۲۰۱۸ : لکسوس آی اس ۳۰۰ اچ

لکسوس با ارائه مجدد مدل ۲۰۱۸ آی‌اس ۳۰۰ هیبریدی در بازار ایران، قرار است رقابتی تمام‌عیار را با مدل‌های سری ۳ ب.ام.و و سی کلاس مرسدس رقم بزند. این سدان کوچک، اسپورت و پر فروش آی‌اس یکی از مهم‌ترین محصولات لکسوس است که بیش از باقی بخش‌ها با مدل‌های برجسته از برندهای معتبر بازار سررقابت و برتری دارد. نمایشگاه تهران محملی بود تا دوباره این خودروی اسپورت لوکس به بازار ایران برگردد و رقابت را به حداکثر سطح ممکن برساند. حالا که نسل جدید مرسدس سی کلاس وارد بازار ایران شده و از ورود گونه فیس لیفت سری ۳ یک سالی می‌گذرد، برگ برنده لکسوس در بازار ایران مدل جنجالی آی‌اس با چراغ‌های کوچک و پف آلود جلو، جلوپنجره تیز دوکی شکل و بزرگ، و بدنه سیال است که به لطف استفاده از یک موتور کم حجم و سیستم هیبریدی جدید تویوتا، از قدرت مناسبی برخوردار است و در عین حال از مصرف سوخت مناسب، ظاهر متفاوت و تجهیزات ایمنی فراوان سود می‌برد. البته لکسوس ای‌اس هرچه در بخش طراحی بدنه جنجالی و مهیج ظاهر شده در قوای فنی کم رمق است و نمی‌تواند به ادعای خود مبنی بر ظاهر شدن در قامت یک سدان اسپورت جامه وفادار باشد.
در عین حال تویوتا در ساخت لکسوس ای‌اس سعی کرده به جنبه‌های اقتصادی و سبز بودن توجه فراوانی کند. تویوتا که مدت زیادی است به عنوان یکی از پیشتازان تولید خودروهای هیبرید در بازار حضور دارد، اخیرا و در سال ۲۰۱۷ ادعا می‌کند مدل آی‌اس ۳۰۰هیبریدی از مصرف سوخت نازل و در خور توجه ۹/۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سود می‌برد و کمترین میزان دی اکسید کربن را نیز تولید می‌کند. در مجموع لکسوس ۳۰۰h نیز از ترکیب یک پیشرانه چهار سیلندر ۲۵۰۰ سی‌سی بنزینی به قدرت ۱۷۸ اسب بخار و به‌علاوه یک موتور الکتریکی به قدرت ۴۱ اسب بخار، مجموع قدرتی برابر با ۲۲۰ اسب بخار را به ارمغان آورده است. قدرت این خودرو با یک گیربکس سی‌وی‌تی اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. شتاب صفر تا ۱۰۰ لکسوس برابر با ۳/۸ ثانیه و نهایت سرعت آن نیز به صورت کنترل شده ۲۰۲ کیلومتر در ساعت است.
سدان ۶۶/۴ متری لکسوس از وزنی بالا معادل ۱۶۰۰ کیلوگرم رنج می‌برد که همین عامل به کندی شتاب و سردرگمی فرمان هنگام مانورهای اسپورت منجر شده است. در مجموع باید گفت لکسوس آی‌اس ۳۰۰ هیبریدی برخلاف ظاهرش خودرویی سریع نیست، ولی محصولی پاک و ایمن است، مجلل و با امکانات رفاهی زیاد نیست ولی بسیار باکیفیت است و به عنوان رقیب مرسدس سی۳۰۰ هیبریدی، بیشتر سعی در مهیا ساختن یک رانندگی آرام و البته پاک را دارد. اگر شما از خرید سدان لوکس به دنبال امکانات، هیجان، تجمل‌ و عملکرد بالا هستید، به دنبال چیزهای دیگری به غیر از لکسوس ای اس می‌روید چرا که آی‌اس ۳۰۰ هیبریدی یک محصول متناقض است.

(منتشر شده در ویژه نامه خودرو ۲۰۱۸ روزنامه هفت صبح)

کدخبر: ۱۹۱۱۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر