کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۳۵۹۹
تاریخ خبر:

معاون زنگنه اعلام کرد: ایران سهم خود از اوپک را پس می‌گیرد

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت با بیان این‌که با توافق نهایی مذاکرات هسته‌ای؛ وزارت نفت این آمادگی را دارد تا در فاصله بسیار کوتاهی با هماهنگی سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) سهم از دست رفته خود را در بازار بازپس گیرد،تصریح کرد:هم اکنون تعدادی از شرکتها و کشورهای خارجی اظهار علاقه کرده‌اند تا در صنعت نفت ایران حضور یابند که در حال بررسی پیشنهادها هستیم.

به گزارش ایسنا، حسین زمانی نیا، با اشاره به بیانیه مشترک ایران و کشورهای عضو گروه ١+۵ و پیشرفتهای مذاکرات هسته‌ای گفت: توافق نهایی در مذاکرات هسته ای تاثیر مستقیمی در صنعت نفت خواهد داشت و سبب رونق این صنعت می‌شود.

وی با اشاره به این که باید پیش از هرچیز در مدت زمان کوتاهی ظرفیت تولید خود را افزایش دهیم، تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف روی مواردی مانند فروش، سرمایه‌گذاری و فناوری کار می‌کنیم.

زمانی نیا گفت: وزارت نفت و شرکتهای تابعه آن، آمادگی کامل را دارند تا به محض برداشته شدن تحریمها فعالیت خود را با جدیت تمام آغاز و در یک محیط تازه بین‌المللی کار کنند؛ ضمن این‌که بقیه کشورهای دنیا هم آماده این همکاری هستند.

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت با اشاره به فعال شدن دیپلماسی انرژی در وزارت نفت، تصریح کرد: همکاری وزارت نفت و وزارت امورخارجه در این زمینه تنگاتنگ و نزدیک است؛ به نحوی که هر دو وزارتخانه در حال تکمیل فعالیتهای یکدیگر هستند.

زمانی نیا با بیان این‌که وزارت امورخارجه می‌تواند کمک فراوانی به وزارت نفت برای رسیدن به اهداف خود کند، یادآور شد:‌ رونق وزارت نفت می‌تواند به توسعه کل کشور کمک کند؛ ضمن این که معاونت امور بین الملل وزرارت نفت بنا دارد کاری را برای وزارت نفت انجام دهد که وزارت امورخارجه برای کشور انجام می‌دهد.

وی ابزار امیدواری کرد، درجه هماهنگی و همکاری میان وزارت نفت و وزارت امورخارجه با حضور وی بیشتر شود.

کدخبر: ۲۳۵۹۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر