کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۷۹۱۳۵
تاریخ خبر:

مطهری: شاید نظر رهبری درباره «حصر» تغییر کرده

نایب رییس مجلس درباره موضوع حصر و اعتراض اخیر مهدی کروبی گفت: وقایع اخیر بی نتیجه نبوده اند. برای مثال درخواست های آقای کروبی را در نظر بگیرید که ابراز امیدواری کرده بود ماموران از منزل او بیرون بیایند. همچنین خواسته است که مورد محاکمه علنی قرار گیرد و این کار در حضور رسانه‌ها انجام شود. در این زمینه نیز دولت وعده‌ای به وی داده است.در زمینه پایان دادن به حصر خانگی آنها ضرورت دارد یادآوری شود که این موضوع در شورای عالی امنیت ملی ایران به طور غیررسمی مطرح شده است. اعضای این شورا روی اینکه مهم است برای این موضوع راه حلی یافت شود توافق دارند. ما امیدواریم که این مسأله سریعا در شورای عالی امنیت ملی به طور رسمی مطرح و به رأی گذاشته شود و بتوانیم راه حلی بیابیم. مقصود این است که یا تصمیم آزادی آنان گرفته شود و یا اینکه در باره محاکمه علنی آنان تصمیم گیری شود. البته باید اتهامات طرف مقابل نیز رسیدگی شود.

به گزارش ایسنا، علی مطهری در ادامه درباره اهمیت موضوع حصر نیر خاطرنشان کرد: اوضاع کنونی با آنچه که در چند سال پیش وجود داشت فرق کرده است. برای مثال بسیاری از افرادی که روی ادامه حصر خانگی اصرار داشتند امروزه به این نتیجه رسیده اند که ادامه این وضعیت به نفع منافع ملی کشور نیست. این احتمال هست که این مسأله حل شود. به هر حال، حتی از نظر منطق و عدالت نیز، اگر این دو نفر خطایی کرده باشند می‌توان اینطور در نظر گرفت که با هفت سال حصر خانگی، آنها مجازات خود را سپری کرده‌اند.

نایب رییس مجلس در مصاحبه با روزنامه لوموند فرانسه نیز درباره نظر رهبری درخصوص حصر گفت: دو سال پیش وقتی من با ایشان در این باره صحبت کردم، مخالف بودند. ولی اوضاع عوض شده است. آقایان موسوی و کروبی با مشکل سلامتی مواجه هستند. آنها سالخورده هستند و ممکن است نظر رهبری هم تغییر کرده باشد.

کدخبر: ۱۷۹۱۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mohsen01

    این آقا فکر کنم ماموریتی جز رفع حصر در م جلس ندارد ، جالبه! تفسیر افکار رهبری هم بهش اضافه شده