کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۶۲۲۹۲
تاریخ خبر:

مشاجره تند ظریف و عادل‌ الجبیر در وین

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در برنامه گفت وگوی ویژه خبری با اشاره به نشست وین درباره سوریه گفت: تمام طول روز مذاکره به جر و بحث های فراوان بین طرف ها و مقدار زیادی مشاجره بین آقای ظریف و وزیر خارجه عربستان انجام شد. آنچه رد و بدل شد بسیار پر تنش و همراه با بالا رفتن صدا بود.
عراقچی در پاسخ به این سؤال مجری که آیا مشاجره لفظی با وزیر خارجه عربستان واقعیت دارد، جلسه سوریه از ۹ و نیم صبح شروع شد تا پنج و نیم عصر طول کشید، حتی برای ناهار نیز تعطیل نکردند، فقط ده دقیقه هیات ایرانی برای نماز خارج شد.
وی اظهار داشت: تمام این مدت به جر و بحث های فراوان بین طرف ها و مقدار زیادی مشاجره بین آقای ظریف و وزیر خارجه عربستان انجام شد. آنچه رد و بدل شد بسیار پر تنش و همراه با بالا رفتن صدا بود.
به گزارش پایگاه خبری انتخاب: وی با بیان این که دکتر ظریف در این جلسه سنگ تمام گذاشتند، گفت: خواسته های اصولی ما در بیانیه ای که منتشر شد رعایت شد و این به خاطر پافشاری آقای دکتر ظریف و تیم مذاکره کننده بود.
عراقچی بیان کرد: جر و بحث های زیادی در این نشست شد، یکی از وزرای خارجه با عصبانیت گفت ظاهرا ما جمع شده ایم که خواسته های آقای ظریف محقق شود.
وی تاکید کرد: واقعیات صحنه اقتضا می کند که خواسته های ایران که منبعث از خواسته های ملت سوریه است، محقق شود.
معاون وزیر خارجه خاطرنشان کرد: آنهایی که از دعوت ایران به مذاکرات وین داشتند، میدان و توان دیپلماسی باعث شد که به ناچار ایران را دعوت کنند ،در اجلاس اخیر سوریه ایران بازیگر اصلی بود.
در امور کاری استشاره و در امور شخصی استخاره می گیرم
دکتر عراقچی در بخش پایانی گفت گوی ویژه خبری در پاسخ به این سؤال که آیا شما زیاد استخاره می گیرید؟ اظهار داشت: به استخاره اعتقاد دارم اما بعد از طی مراحل آن و بعد از مشورت های لازم.
معاون وزیر خارجه کشورمان اظهار داشت: در مسائل کاری از طریق استشاره اقدام می کنم اما در مسائل شخصی سراغ استخاره می روم.

کدخبر: ۶۲۲۹۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • amirkhan

    زمانی عادل الجبیر رو به بردگی قبول میکنم

  • mkhan

    مردک احمق به عنوان برده هم حیفه قبولش کن یم

  • vahidz

    دمت گرمه ، باید میزدی تو دماغ قشنگش

  • keyvan555

    بابا یه هفته، نیروی دریایی رو بفرستین نز دیک عربستان و دیگر کشورای عربی، دو تا رز مایش که انجام بدن، حساب کار میاد دستشون