کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۰۰۸۸۴
تاریخ خبر:

مسکن سال آینده چقدر گران می‌شود؟

معاون وزیر راه و شهرسازی پیش بینی خود را از میزان افزایش قیمت مسکن در سال ۹۷ اعلام کرد.

حامد مظاهریان با اعلام این‌که با وجود اجرای طرح مسکن مهر سهم دولت از سرمایه‌های صورت گرفته در حوزه مسکن کمتر از ۳ درصد بوده است، افزود: در حال حاضر حدود ۲۴ میلیون خانوار و ۲۷ میلیون واحد مسکونی در کشور داریم که این مسئله حکایت از روند مطلوب ساخت و ساز مسکن دارد.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که ۲٫۶ میلیون واحد مسکونی خالی از سکنه در کشور داریم، گفت: در عین حال حدود ۲ میلیون واحد نیز خانه‌های دوم هستند که کمتر از شش ماه در سال از انها استفاده می‌شود.

مظاهریان با تاکید بر این‌که مقایسه تعداد خانوار و تعداد واحدها نشان می‌دهد واحدهای مسکونی مطابق الگوی مصرف تولید نشده و برای سفته‌بازی بوده است، تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته تا سال ۱۴۰۵ تعداد خانوارهای کشور با افزایش ۵ میلیونی به ۲۹ میلیون خانوار و جمعیت شهرنشینی به ۷۹ درصد افزایش می‌یابد، از این رو مسکن مشکل آینده شهرها خواهد بود.

وی با بیان این‌که تا ۹ سال آینده (۱۴۰۵) باید ۹ میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود از تمرکز دولت بر بافت‌های فرسوده برای این کار خبر داد و گفت:‌ پیش بینی می‌شود میزان افزایش قیمت مسکن در سال آینده حداکثر ۲ درصد بیشتر از نرخ تورم باشد.

کدخبر: ۲۰۰۸۸۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • elham2110

    ]چرا از پشت سر شبیه خداداد عزیزیه