کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۷۷۸۶۵
تاریخ خبر:

مرگ پسر ۱۶ ساله در اثر خوردن تن ماهی

۳ روز پیش پسر ۱۶ ساله که در خانه‌شان تنها بود، بعد از مصرف تن ماهی حالش دگرگون شد و خانواده اش او را به بیمارستان رساندند. مادر این پسر نوجوان در این رابطه به خبرنگار «فردا» می‌گوید: «نمی دانستیم که چه اتفاقی افتاده، وقتی دیدیم حال پسرم بد شده او را به بیمارستان بردیم. به قدری حالش بد بود که دقایقی بعد از حضور در بیمارستان، پزشکان اعلام کردند که پسرم به کما رفته است.»

وی ادامه می‌دهد: «پزشکان چند سوال پرسیدند و در نهایت مشخص شد به دلیل مصرف تن ماهی حال پسرم به این وضعیت درآمده است.»

مادر این پسر ۱۶ ساله که حال خوشی هم ندارد در پاسخ به این سوال که آیا تن ماهی باد کرده بود یا تاریخش گذشته بوده، می‌گوید: «نمی دانم. ما خانه نبودیم و خبر ندارم.»

دو روز پس از وضعیت کما این نوجوان ۱۶ ساله جان خود را از دست داده و خانواده اش داغدار او شده اند.

دکتر امین آذرنوش، متخصص تغذیه در رابطه با علت سمی شدن تن ماهی به «فردا» می گوید: «عاملی که می‌تواند باعث شود که تن ماهی برای انسان ایجاد بیماری کند از گروه باکتری‌ها است که این باکتری می‌تواند عامل بیماری باشد به نام بوتولیسم. اگر کنسرو ماهی فاسد باشد، درب آن باز شده و در هوای آزاد قرار گرفته باشد، ممکن است که فاسد شود. در نتیجه این فساد باکتری ها در آن تولید مثل می کنند و درنهایت موجب بیماری می شود که این بیماری مسمویت غذایی را به وجود خواهد آورد که حتی منجر به مرگ هم خواهد شد»

اگر روغن تن ماهی را در کیسه پلاستیکی بریزیم و حتی اگر تعداد کیسه ها را بیشتر کنیم، دقایقی بعد می بینیم که این روغن کیسه یا کیسه ها را سوراخ کرده و از آن بیرون می آید. دکتر آذرنوش در این رابطه می گوید: «نمی شود که بگوییم روغن حالت اسیدی دارد و این اتفاق بخاطر روغن تن ماهی می افتد. زیرا که این روغن به عنوان افزودنی به عنوان محیط غوطه ور شدن تن ماهی اضافه می‌شود. بنابراین شاید این اتفاق مربوط به آنزیم‌هایی است که از برخورد روغن با کیسه فریزر ایجاد می‌شود. یا شاید آنزیم‌های خورنده‌ای است که بعد از گذشت فاسد شدن، ایجاد می‌شود.

کدخبر: ۱۷۷۸۶۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • majid.kh

    کدوم شهر؟

  • rezavsr10

    مسمومیت با سم بوتولینیوم که همان بوتولیس م است بسیار خطرناک است. متاسفانه هموطنان بسیاری را دیدم که تن ماهی رو بدون جوشان دن باز کرده و روی ماهیتابه تفت میدن و می خورن که می تونه مسمومیت کشنده ایجاد کنه . لطفا پس از جوش آمدن آب حداقل بیست دقیق ه تن ماهی را بجوشانید و در هفته بیش از د وبار تن ماهی نخورید.

  • elnazi

    کاش اسم تن ماهی رو مینوشتن

  • safari70

    شهر و شرکتش زیاد فرقی نمیکنه. ولی این چی زا رو کلا نخوریم بهتره. ترو خدا قبل خورد ن بجوشونید..?

  • ashkan.66

    سهل انگاری بوده

  • ashkan.66

    خدا برای هیچکی نخواد