کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۹۷۵۵۶
تاریخ خبر:

مرور وعده‌های دیشب رییس‌جمهور به مردم؛ قول می‌دهم که ...

حادثه سانچی، زلزله کرمانشاه، ترمیم بافت‌های فرسوده، قیمت ارز، مبارزه با قاچاق، گردوغبار و مشکلات زیست‌محیطی و موسسات مالی غیرمجاز مهم‌ترین محورهای گفت‌و گوی تلویزیونی دیشب روحانی با مردم بود، رییس‌جمهور در این حوزه‌ها به مردم وعده‌ها و قول‌هایی داد که این قول‌ها و وعده‌ها را مرور می‌کنیم.

**** کمیته سانچی باید تا پایان کار بررسی‌های خود را ادامه دهد

روحانی در پاسخ به این سوال که آیا برای احقاق حق خانواده‌های دریانوردان سانچی یا شفاف‌سازی مسایل فنی مربوط به حادثه، حتماً قول می‌دهید که این اتفاقات خواهد افتاد؟ گفت: «بنا براین است کمیته‌ای که تعیین شده به کار خودش تا پایان ادامه دهد. هنوز معلوم نیست که چرا این حادثه رخ داده و باید طبق مقررات بین‌المللی، جعبه سیاه خوانده و بررسی شود و تیم‌های فنی تشکیل شود. خیلی کارهای دیگر نیاز دارد که این کمیته باید تا پایان کار ادامه دهد«.

**** بافت‌های فرسوده را ترمیم می‌کنیم

روحانی درباره ترمیم بافت‌های فرسوده نیز وعده‌هایی داد؛ رییس جمهور گفت: «در بودجه پیش‌بینی شده تقریباً در محله‌هایی که بافت فرسوده وجود دارد آنجایی که می‌توانیم زمین را اختصاص دهیم یا زمین دولتی یا شهرداری و یا مربوط به نهادهای عمومی ، زمین مجانی برای احداث ساختمان در اختیار توسعه‌گرها قرار می‌دهیم و افرادی که در بافت‌های فرسوده هستند را به طور مجانی به این ساختمان‌ها منتقل می‌کنیم»

وی اظهار کرد: «به عبارتی هر کسی به ازای هر متر ساختمان که دارد، ۱٫۲متر در ساختمان جدید شرایط مسکونی را برای او بدون پرداخت هزینه فراهم می‌کنیم، یعنی مردم به صورت مجانی داخل ساختمان جدید خود می شوند و ساختمان‌های قدیمی آنها تخریب می‌شود و تبدیل به پارک و فضای لازم برای زندگی مردم می شود. این ساختمانی که می‌سازد معادل این، یک ساختمان دیگر هم در همان زمینی که در اختیارش می‌گذاریم، می‌سازد که در سایه آن ساختمان معادلش خرج خودش را در می‌آورد و به سود هم می‌رسد در ساختمان معادل که خالی است ما تسهیلاتی را در اختیار می‌گذاریم یعنی تضمین می‌کنیم که این ساختمان سریع به فروش برسد و تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار افراد قرار می‌دهیم تا اینکه به خانه‌اولی‌ها یا هر کسی که خانه می‌خواهد به زندگی‌شان برسند«.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: «طرح بافت های فرسوده یک طرح بسیار خوبی است برای این کار ما از بانک‌ها و صندوق توسعه و بودجه دولت استفاده می‌کنیم و این سه مورد برای بافت فرسوده در کنار هم قرار می‌گیرد و ان شاء الله اولین کلنگ آن در دهه فجر و در بهمن‌ماه و در تهران و در برخی از شهرستان‌ها زده می‌شود و سال دیگر به سرعت اینکار را ادامه می‌دهیم. این یک اقدام بسیار مبارکی هم برای مقاوم‌سازی هم برای رفاه مرم و هم برای اشتغال است یعنی در بخش ساختمان یک اشتغال خوبی آغاز می‌شود«.

**** مسکن مهر را تکمیل می‌کنیم

وی با تاکید بر تعهد دولت برای تکمیل مسکن مهر اظهار کرد: « از ابتدا گفتیم که کاری شروع شده، دولت بعدی متعهد است که این خدمات را انجام دهد؛ تا پایان امسال، پرونده مسکن مهر تقریباً بسته می‌شود؛ اکثر خانه‌ها تحویل داده شده و همه جا برق‌رسانی شده، جاده‌ها احداث شده و شرایط خدماتی ایجاد شده است.»

روحانی در پاسخ به مجری که پرسید خیال مردم راحت باشد که تعهد دولت حضرت عالی تکمیل کردن آنها است؟ گفت: «حتما ما متعهد هستیم. به هر حال ساختمانی به مردم واگذار شده و مردم نیازمند به خدمات هستند و حتماً این کار انجام خواهد گرفت؛ هر مقداری که امروز انجام گرفته و هر چه لازم باشد جزو تعهدات دولت است، ولو اینکه این طرح اشکالاتی دارد ولی ما متعهد هستیم که این خدمات را به مردم بدهیم.»

**** دولت ارز مورد نیاز را تامین می‌کند

رییس‌جمهور درباره تامین ارز نیز تصریح کرد: «وعده دولت به مردم این است که ارز مورد نیاز کشور را تأمین کند. ما خوشبختانه درآمد ارزی‌مان خیلی بیشتر از مخارج ارزی‌مان است. در سال ۹۶ تا پایان سال حدود ۹۰ میلیارد دلار ما از نفت و غیر نفت درآمد خواهیم داشت.»

روحانی درباره افزایش نرخ ارز نیز گفت: «ما همیشه نوساناتی داشتیم، نوسانات باید تمام شود و مقامات بانک مرکزی دارند در این زمینه تلاش می‌کنند و این نوسانات بلند مدت نخواهد بود.حتماً کمبود منابع ارزی نداریم. وضع منابع ارزی ما امروز خوب است و در آینده هم وضع منابع ارزی ما بهتر خواهد بود… همواره در دولت یا به مقامات مسئول این تأکید را داشتیم به دلیل اینکه نوسانات قیمت اثرات بسیار ناپسندی را در زندگی مردم می‌گذارد. اساس برنامه دولت و قولی که به مردم دادیم، امنیت ، آرامش، آزادی و پیشرفت بوده است و پای این قولی که در انتخابات به مردم دادیم ایستادیم.»

**** مقابله با ریزگردها به هر قیمتی ادامه می یابد

وی در خصوص حذف بودجه مقابله با ریزگردها خاطرنشان کرد: «اولاً من چنین خبری ندارم که حذف شده باشد، ولی بر فرض اگر این خبر درست باشد، من به عنوان رئیس جمهور به مردم قول می‌دهم که این طرح را به هر قیمتی که باشد در سال آینده ادامه خواهیم داد. البته مجلس هم همیشه با ما همکاری داشته و خود مجلس هم توجه دارد که این مسأله چقدر اهمیت دارد.»

**** مردم را فراموش نمی‌کنیم

روحانی با تشریح اقدامات دولت و سایر قوا برای حل مشکلاتی که موسسات مالی برای مردم ایجاد کرده‌اند تاکید کرد:« به مردم قول می دهم که اینگونه نیست که دولت به فکر و یاد آنها نباشد و مشکل آنها را فراموش بکند. حتماً فراموش نمی‌کنیم .البته مردم حق دارند که اعتراض کنند اشکالی ندارد، بر مبنای وظیفه ما بوده که وقتی حادثه‌ای رخ داده این حادثه را بتوانیم حل بکنیم. میلیون‌ها خانواده گرفتار بودند بحث یک نفر و دو نفر نبود، بیش از ۲ الی ۳میلیون خانواده درگیر این ماجرا هستند. مشکلات ۹۸ درصد تقریباً حل شده است و در حد امکان ، بقیه را هم دنبال خواهیم کرد. به مردم قول می‌دهم که این مسأله را دنبال می‌کنیم و فراموش نمی‌کنیم و همانطور که عرض کردم نمایندگان سه قوه به طور مدام جلسه دارند برای اینکه این مسأله را به حل و فصل نهایی برسانند.»

**** هم برای اشتغال تلاش مضاعف انجام دهم و هم برای رفع فقر مطلق

رئیس جمهور خطاب به مردم اظهار داشت: «به مردم در انتخابات دو وعده مهم دادم، به غیر از آن ۴ اصل امنیت، آرامش، آزادی و پیشرفت که شعارهای اصلی بود، به مردم قول دادم که هم برای اشتغال تلاش مضاعف انجام دهم و هم برای رفع فقر مطلق. این دو هدف مهم را در بودجه ۹۷ آورده‌ام یعنی در تبصره ۱۴ برای رفع فقر مطلق و در تبصره ۱۸ برای اشتغال بودجه گذاشتم. از نمایندگان محترم ملت می‌خواهم که این اهداف را که اهداف آنها و ملت ما هم است با یاری به دولت در تصویب لایحه بودجه، محقق کنند. امیدوارم بودجه‌ای را تحویل بگیریم که دولت و رئیس جمهور بتواند قولی که به مردم داده در زمینه فقر و اشتغال به وعده‌های خودش عمل کند و ان شاء الله این کار خواهد شد.»

روحانی با آرزوی آینده بهتر برای مردم ایران گفت: «می‌خواهم به مردم قول بدهم که شرایط اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی کشور، گرچه معضلاتی دارد و گرچه مردم به همه آرزوها و خواست‌های خودشان نرسیدند، اما دولت قادر خواهد بود با همکاری سایر قوا و در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری مشکلات را حل و فصل بکند.»

کدخبر: ۱۹۷۵۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • parii9495

    خدا کنه اوضاع یه تکونی بخوره …ما که امید ی نداریم منتظر میشینیم

  • peymanmoghadam

    درستش اینه:قول میدهم که تا پایان ۸ سال ق ول بدهم…

  • bayram

    با حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه

  • mohsen01

    دروغ قرن

  • 1.arashk

    هفت صبح پیگیر این قول ها باش