کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۶۴۸۷۵
تاریخ خبر:

مذاکرات عربستان و اسرائیل برای همکاری رسمی اقتصادی

روزنامه انگلیسی "تایمز" روز شنبه از مذاکرات دیپلماتیک عربستان و اسرائیل با هدف برقراری روابط اقتصادی رسمی بین دو طرف پرده برداشت.

ایسنا نوشت: این روزنامه در ادامه نوشت، از زمان بسته شدن دفتر تجاری اسرائیل در قطر در سال ۲۰۰۹ میلادی دیگر هیچ نماینده‌ اسرائیلی در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس وجود نداشته است اما اکنون براساس افشاگری این روزنامه، پیش‌بینی می‌شود شرکت‌های اسرائیلی فعالیت خود را در کشورهای عرب حاشیه خیلج فارس آغاز کنند و شرکت هواپیمایی "العال" رژیم صهیونیستی بتواند از حریم هوایی عربستان استفاده کند.

منابع آمریکایی و عربی اعلام کردند که در روابط ریاض و تل‌آویو گام‌های نسبی و کوچکی برداشته خواهد شد نظیر دادن مجوز به شرکت‌های اسرائیلی برای فعالیت علنی در منطقه خلیج‌نشین یا دادن مجوز به شرکت هواپیمایی العال برای انجام پرواز در حریم هوایی عربستان.

این روزنامه همچنین فاش کرد که در صورت برقرای چنین روابطی گامی دراماتیک در روابط بین اسرائیل و عربستان به عنوان خاستگاه مسلمانان سنی برداشته خواهد شد و این تحول ائتلاف بین دو طرف را تقویت کرده و تغییراتی در درگیری‌ها در منطقه خاورمیانه ایجاد خواهد کرد.

طبق گفته منابع، بحث موجود درباره بخشی از طرح آمریکایی و عربستانی است که برای پیشبرد روابط اسرائیل و کشورهای عربی تهیه شده؛ طرحی که مقدمه توافق "صلح احتمالی" بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها به منظور احیای طرح صلح عربستان مصوب سال ۲۰۰۲ میلادی و آمادگی برای به رسمیت شناختن اسرائیل از سوی همه کشورهای عربی است.

کدخبر: ۱۶۴۸۷۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • goltapeh

    حکومت عربستان کنونی همان حکومت ابوسفیان زمان پیامبر است بیشتر از این هم از اون ن میشه انتظار داشت

  • 1irani

    اینا هم عمرشون بر فناست تا حالا دشمن بود ن حالا دست دوستی میدن خدا عاقبت فرداش رو بخیر کنه

  • melissa66

    چه دوتایی (-:

  • khordbin

    روسیاهی موند به ذغال!