کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۷۷۵۴۰
تاریخ خبر:

مدرک فارغ‌ التحصیلان علوم پزشکی دانشگاه علمی کاربردی معتبر است؟

روز گذشته خبری منتشر شد که تمامی رشته های دانشگاه جامع علمی کاربردی در حیطه علوم پزشکی، سلامت و بهداشت فاقد مجوز وزارت بهداشت است و مورد تایید شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی نیست.

همین خبر سبب اعتراض بسیاری از فارغ التحصیلان این دانشگاه شد. در دو سال گذشته که موضوع انتقال برخی از رشته های مرتبط با وزارت علوم به وزارت بهداشت مطرح شد، عمده این رشته ها مربوط به دانشگاه جامع علمی کاربردی بوده است.

در همین رابطه دانشگاه علمی کاربردی توضیحاتی ارائه کرد. در توضیح دانشگاه علمی کاربردی آمده است: «باتوجه به ربع قرن فعالیت در نظام آموزش عالی این دانشگاه با داشتن بیش از ۱۵ هزار کد رشته محل برای همه این رشته‌ها دارای مجوز از مراجع قانونی و نظام عالی کشور است.

دانشگاه جامع علمی کاربردی تنها به عنوان متولی نظام آموزش عالی علمی کاربردی (یا به عبارتی بهتر نظام آموزش عالی مهارتی) است که هدف این دانشگاه، فراهم آوردن موجبات مشارکت سازمان‌ها و مراکز خصوصی برای آموزش نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور است. به نحوی که دانش‌آموختگان بتوانند برای فعالیتی که به آنها محول می‌شود، دانش و مهارت لازم را کسب کنند.

در رشته‌هایی که طی چند سال اخیر بدلیل تفکیک وظایف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از وزارت علوم تحقیقات و فناوری بوجود آمده است، این دانشگاه آمادگی دارد در چارچوب ضوابط نظام آموزشی استانداردهای در نظر گرفته شده شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی را نیز همانند استانداردهای شورای گسترش آموزش عالی در سرفصل رشته‌های فعال خود لحاظ می کند.»

کدخبر: ۱۷۷۵۴۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • masbana

    فقط کافیه نگاهی مختصر به معدل فارغ التحص یلان این دانشگاه در همه رشته ها بشه تا د لیل معتبر نبودن مدارکی این چنینی توجیه ش ه.