کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۸۹۳۳
تاریخ خبر:

مخالفت اروپا با خروج بانک ایرانی از تحریم‌

دادگاه عدالت اروپا درخواست یک بانک ایرانی برای خارج کردن نام این موسسه از فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران را رد کرد.
دادگاه عدالت اروپا (ECJ) روز گذشته (پنج‌شنبه) درخواست یکی از بانک‌های ایرانی در هامبورگ برای خروج از فهرست تحریم‌های این اتحادیه را رد کرد.
به نوشته پایگاه خبری «جوریست»، اتحادیه اروپا، دارایی‌های بانک «اقتصادی ایرانی - اروپایی» (EIH) را در سال ۲۰۱۱ به عنوان بخشی از تحریم‌هایی که علیه این کشور به دلیل برنامه هسته‌ای اعمال شده بود، مسدود کرده بود.
بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، این دادگاه با این استدلال که بانک اقتصادی ایرانی - اروپایی معامله سازمان‌هایی ایرانی که در فهرست تحریم قرار دارند را هدایت می‌کند، پیشنهاد دادگاه بدوی را رد کرد.
این در حالی است که پیش از این بانک ایرانی با انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت خود از آمادگی برای فعالیت پس از برداشته شدن تحریم‌ها خبر داده بود.
در چند سال گذشته غرب از جمله اتحادیه اروپا به دلیل برنامه هسته‌ای ایران چندین دور تحریم علیه این کشور اعمال کرده است. برخی از تحلیلگران درباره موثر بودن این تحریم‌ها ابراز تردید کرده‌اند.
ایران بارها تاکید کرده است که برنامه هسته‌ای خود را در راستای مقاصد صلح‌آمیز توسعه خواهد داد اما غرب همچنان اتهامات خود را علیه این کشور تکرار می‌کند.
در ادامه رایزنی‌های هسته‌ای چهار روز مذاکره فشرده در شهر مونترو سوئیس در راستای حصول توافق جامع هسته‌ای بین ایران و آمریکا و همچنین با حضور ۱+۵ پایان یافت و قرار است دور بعدی رایزنی‌های هسته‌ای ۱۰ روز دیگر برگزار شود که هنوز محل آن قطعی نشده است.
کدخبر: ۱۸۹۳۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر