کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۷۸۶۳۶
تاریخ خبر:

ماکرون: برنامه موشکی ایران تهدیدی برای منطقه است

رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» برنامه موشکی ایران را «تهدیدی برای کل منطقه» خواند و خواستار گفت‌وگو با ایران درباره این برنامه بعد از سال ۲۰۲۵ شد.

برخی از محدودیت‌های ایران در توافق هسته‌ای ایران در سال ۲۰۲۵ منقضی می‌شوند. رژیم صهیونیستی و برخی منتقدان توافق هسته‌ای در آمریکا خواستار تمدید این محدودیت‌ها بعد از این بازه زمانی یا حتی دائمی کردن آنها شده‌اند.

به گزارش فارس، ماکرون همچنین بر ضرورت اقدام جامعه بین‌المللی برای تدوین راهبردی جدید برای مقابله با برنامه موشکی ایران تأکید کرد. وی گفت: «من می‌خواهم درباره این راهبرد بیشتر بدانم. لازم است ما آن (برنامه موشکی ایران) را کنترل کنیم، زیرا تهدیدی برای کل منطقه است. باید بعد از سال ۲۰۲۵ باب گفت‌وگو را باز کنیم.فکر می‌کنم خارج شدن آمریکا از برجام اشتباهی بزرگ خواهد بود. »

او اضافه کرد: «اگر رئیس‌جمهور ترامپ فکر می‌کند که این توافق کافی نیست، من با آن موافق هستم. اما ما این توافق را داریم. فکر می‌کنم که نتیجه این توافق این است که ما صاحب یک فرایند نظارتی، متناسب با فوریت بین‌المللی مربوط به این وضعیت هستیم و نظر من این است که این [توافق] بهتر از هیچ چیز است. چرا؟ زیرا اگر ما این توافق را رها کنیم، اگر توافق هسته‌ای با ایران را کنار بگذاریم، وارد وضعیتی بسیار شبیه به کره شمالی خواهیم شد.»

ماکرون بعد از این مصاحبه هم در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت امیدوار است که بتواند پس از سال ۲۰۲۵ برنامه موشکی ایران را محدود کند.

رئیس‌جمهور فرانسه در آن سخنرانی گفت: «من امیدوارم که بتوانیم بر روی محدود کردن برنامه موشک‌های بالستیک ایران هم کار کنیم. ما باید بر روی راهکاری برای دوره پس از ۲۰۲۵ کار کنیم.»

کدخبر: ۱۷۸۶۳۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • alireza730

    خواب دیدی خیر باشه آقای مکرون … به کوری چشم کشورایی که نتونن پیشرفت دفاعی مون رو ببین ..ما همچنان ب این پیشرفت مون ادمه میدم تا کشورای مث شما جرات نکنن چپ نگامو ن کننن…