کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۱۵۵۱۲
تاریخ خبر:

ماه می، ماه رویایی خودروسازان در آمریکا

هفت صبح | در حالی‌که بازار خودرو آمریکا در پنجمین ماه از سال میلادی، رشدی مناسبی به میزان ۴.۷ درصد را تجربه کرده، وانت‌ها و شاسی‌بلندهای بزرگ آمریکایی مثل فورد اف۱۵۰، شورولت سیلورادو و دوج رام پیکاپ برندگان اصلی بازار خودرو آمریکا در ماه می بودند.

این سه خودرو که با اختلافی فاحش موفق شدند سه اتومبیل برتر بازار در زمینه فروش باشند در پنجمین ماه از سال ۲۰۱۸ توانستند به ترتیب فروش خود را به بیش از ۸۴.۶، ۵۲.۸ و ۴۶.۷هزار دستگاه در یک ماه برسانند که به معنی رشدهای ۱۱.۳، ۲۰.۷ و ۳.۴ درصدی در این ماه در مقایسه با مدت مشابه بوده است.

آمریکایی‌ها در حالی به رونق چشمگیری در این ماه رسیده‌اند که اوضاع و احوال محصولات ژاپنی چندان بر وفق مراد نیست. بر این مبنا گرچه ایکس تریل محصول نیسان و سی‌آر-وی محصول هوندا در ماه می با رشد فروش مواجه شده‌اند ولی راو۴، کورولا و کمری محصولات تویوتا در کنار آکورد محصول هوندا افت چشمگیری را تجربه کرده‌اند.

اما رتبه چهارم درحالی به ایکس‌تریل رسیده که این محصول ژاپنی توانسته بعد از یک دوره افت دوباره با رشدی ۱۸ درصدی به رونق برگشته و بیش از ۳۲.۱ هزار دستگاه فروش داشته باشد. رتبه پنجم متعلق به تویوتا راو۴ است. گرچه این خودرو در آخرین روزهای تولید با افتی ۱۰درصدی مواجه شده ولی همچنان فروش ماهانه بالایی داشته و در طول می۲۰۱۸ توانسته بیش از ۳۸ هزار دستگاه فروش داشته باشد.

هوندا سی‌آر-وی و هوندا سیویک هم به ترتیب با رشدهای ۱۱.۶ و ۷.۴درصدی موفق شده‌اند در این ۳۱روز بیش از ۳۵ و ۳۴ هزار دستگاه فروش داشته باشند.

بعد از این ۴ غول محبوب ژاپنی، شورولت اکویناکس جدیدترین محصول آمریکایی است که با رشدی نزدیک به ۴۸ درصد بیش از ۳۱هزار دستگاه فروش داشته تا به این ترتیب به عنوان موفق‌‌ترین اتومبیل این ماه لقب گیرد.

سدان تویوتا کمری خودرو بعدی موفقی است که علیرغم افت ۱۲.۵ درصدی همچنان در ماه می به تعداد حدودا۳۰هزار دستگاه راهی خانه‌های مردم آمریکا شده است. کمری که در آغاز تصور می‌شد فروشش تحت تاثیر تقاضای گسترده خریداران برای کراس‌اوورها قرار نخواهد گرفت، در دو ماه اخیر به طور پیاپی با افت تقاضا مواجه شده است.

هوندا آکورد هم پشت سر این خودرو همیشه رقیب قرار دارد و ضمن تجربه افتی ۲۰درصدی، طی ماه می ۲۰۱۸ حدود ۲۸ هزار دستگاه فروش داشته است.

اما خارج از لیست ده خودرو پرفروش بازار، بروز یک اتفاق جالب باعث شد تا به رتبه یازدهم جدول هم بپردازیم. تویوتا کورولا که زمانی پرفروش‌ترین خودرو بازار آمریکا بود حالا با سقوط به رتبه یازدهم نه تنها در این ماه بیش از ۲۶ درصد افت کرده که تنها موفق به فروش ۲۵ هزار دستگاه در می ۲۰۱۸ شده که نسبت به دوره مشابه سال ۲۰۱۴ تقریبا ۵۰درصد کم شده است.

اما جدای از رده‌بندی خودروهای موفق، رشد گسترده محصولات جیپ از قبیل رانگلر، چروکی و کامپس، رشد فروش هیوندای با مدل‌های الانترا و سانتافه‌، و نیز تکرار موفقیت میتسوبیشی در زمینه رشد فروش دو محصول نسبتا قدیمی asx و اوتلندر از جمله اتفاقات جالب است که در رده‌بندی خودروهای پرفروش این ماه لازم است به آن توجه شود.

میتسوبیشی که با ۴محصول میراژ، اکلیپس کراس، asx و اوتلندر در بازار آمریکا حاضر است در این ماه توانسته از هر یک از این۴ محصول به ترتیب ۸۵۰، ۳۱۰۱، ۳۳۱۹ و ۴۷۵۰هزار دستگاه به خریداران تحویل دهد و مجموعا رشد مناسبی را عاید خود نماید.

کدخبر: ۲۱۵۵۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • hamedali

    تمام طول سال رویای خودر سازان داخلی با ن قش آفرینی دلالان و واسطه و ایجاد بازار س یاه !!!!