کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۰۴۸۸۶
تاریخ خبر:

رای کدام نماینده وزیر کار را از استیضاح نجات داد؟

پروانه مافی نماینده مردم تهران درباره ابهامات شمارش آرای وزیر کار توضیح داد: وقتی در شمارش آرا تعداد موافقین و مخالفین استیضاح مساوی شود، به معنای این است که استیضاح رای نیاورده است. چرا که تعداد موافقین باید یک رای بیشتر از مخالفین باشد. لذا چون موافقین برتری به مخالفین نداشتند، وزیر ابقا شد.

به گفته او طبق آیین نامه، آرای ممتنع به سود وزیر تفسیر می‌شود. به همین دلیل طبق توضیح آقای پزشکیان پیش از آغاز رای گیری، آرای ممتنع به عنوان مخالف استیضاح قلمداد شد.

مافی همچنین درباره ماجرای یک رای سرنوشت ساز در این استیضاح گفت: یکی از نمایندگان که هنگام توزیع کارت اخذ رای بیرون از جلسه بود، بلافاصله برگشت و رای خود را نوشت. اما آن را در گلدان نیانداخت و رایش را مستقیما به میز شمارش آرا تحویل داد. از آنجا که شمارش آرا آغاز شده و رای گیری ادامه داشت، این رای باطل حساب نشد.

کدخبر: ۲۰۴۸۸۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • vahid.hoseni

    این.استیضاح فقط یک بازی سیاسی هست که نما ینده ها مردم رو.راضی نگهدارن وبگوین ما ه نه چیر رو رصد میکنیم فقط همین وگرنه هدفی بجز این نیست تا صدای مردم فروکش کنه

  • 15121

    با نظر وحید موافقم

  • morad

    آقا وحید اصلش همینه

  • mahbodhosseinali

    اینها همون نمایندگان مثلاً اصلاح طلب هست ند كه مردم با آب و تاب ازشون تعریف میكرد ن وقرار بود چوب از لای چرخ دولت تدبیر وا مید در بیارن جالبه چوب رو از لای چرخ روح انی درآوردن