کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۳۸۴۰۹
تاریخ خبر:

ماجرای گاو عظیم‌الجثه استرالیایی چیست؟

گاوی که چندی پیش در برخی رسانه‌ها به‌عنوان گوساله عظیم‌الجثه برجسته شد، درواقع همان گاو هلشتاین است که برخلاف هم­نوعان خود که در سن چهار سالگی سلاخی می‌شوند، سلاخی نشده و بنابراین با افزایش سن، جثه حیوان نیز بزرگ شده است.

به عقیده­ پرفسور اننام، عضو هیئت‌علمی گروه علوم دام دانشگاه کالیفرنیا، نیکرز که اخیراً در رسانه‌ها به‌عنوان گوساله عظیم‌الجثه استثنایی معروف شده در واقع یک گاو معمولی است.

همچنین گاو دیگری به نام دنیل با همین خصوصیات در کالیفرنیا وجود داشت که سال ۲۰۱۷ در هشت‌ سالگی مرد. نیکرز که از نژاد هلشتاین است روزانه ۱۰۰ پوند علف، ۱۵ پوند دانه و ۱۰۰ گالن آب می­نوشد! دلیل عظیم‌الجثه بودن این گاوها ولی ساده است؛ این گاوها در سنی که باید سلاخی شوند، سلاخی نشده‌اند و در طی عمر خود رشد کرده ­اند.

نیکرز که تصویرش در بین گله گاوهای کم سن و سال به‌عنوان گوساله غول‌پیکر در رسانه‌ها برجسته شد، هم‌اکنون هفت سال سن دارد و یک گاو پیر به شمار می­رود. درواقع گاوها قبل از چهارسالگی سلاخی می­شوند و در غیر این صورت به رشد خود ادامه خواهند داد.

به گفته­ پروفسور اننام، نژادهای بزرگ­تر از هلشتاین نیز وجود دارند. برای مثال نژاد Chianina هم قدبلندتر و سنگین‌تر از هلشتاین است به‌طوری‌که نرها تا دو متر قد می‌کشند و وزن آن­ها تا ۱۶۰۰ کیلوگرم می­‌رسد. بنابراین بزرگی جثه­ این گاو یک موضوع عجیب نیست و تمام این نژادها توانایی چنین رشدی را دارند اما بنا به دلایل اقتصادی در سنی کشتار می‌شوند که هنوز به رشد کامل نرسیده‌اند. ازآنجاکه این گاوها هر چه بزرگ‌تر می­شوند به غذای بیشتری نیز نیاز دارند و لذا بزرگ شدن بیش‌ازحد گاوها غیراقتصادی خواهد بود و برای همین ما گاوهای پیری که به رشد کامل رسیده باشند در اطراف خود نمی‌بینیم.

کدخبر: ۲۳۸۴۰۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mahdi.mah

    هفت صبح عزیز! خواهشا ترجمه ها رو درست کا ر کن!! آخه من از کجا بدونم *پوند* و * گالن* یعنی چقدر؟!