کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۴۰۴۷۵
تاریخ خبر:

ماجرای سه میلیون و ۲۳۰ هزار و ۵۰۰ تومانی که هر ایرانی از دولت گرفت

سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده است که امروز هفتاد و یکمین مرحله یارانه نقدی خانوار واریز شد؛ به این ترتیب تاکنون هر ایرانی سه میلیون و ۲۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه دریافت کرده است.

آن‌طور که سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده، امروز یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دی‌ماه پرداخت شد؛ در صورت پرداخت هفتاد و یکمین مرحله یارانه نقدی، هر ایرانی در طول شش سال اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، ۳ میلیون و ۲۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان دریافت کرده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که در طول اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، حدود ۲۴۰ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت شده است. در حال حاضر تعداد دریافت‌کنندگان یارانه به ۷۴ میلیون نفر رسیده است.

بنا به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکنون چهار میلیون نفر از دریافت یارانه حذف شده‌اند. دولت در برنامه‌ای جدید، اقدام به ارسال پیامک به سه میلیون نفر دیگر از پردرآمدها کرده است. البته حذف این گروه در برنامه فعلی دولت نیست، بلکه در آینده این اتفاق خواهد افتاد. به اعتقاد علی ربیعی، حدود هفت تا هشت میلیون نفر در کشور و تقریبا یک دهک جامعه درآمد خیلی بالا و رفتار غیرقابل کنترل اقتصادی دارند.

با این وجود، در جلسات بررسی برنامه ششم توسعه در مجلس، نمایندگان با ادامه حذف یارانه پردرآمدها و پرداخت آن به مددجویان کمیته امداد موافقت کردند. براساس این ماده، دولت موظف شد در طول اجرای قانون برنامه هر سال حداقل مستمری مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام‌خمینی و سازمان بهزیستی را علاوه بر یارانه موجود متناسب سطح محرومیت، ۲۰ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار و از محل منابع هدفمندسازی یارانه‌ها و حذف خانواده‌های پردرآمد، در ردیف بودجه خاص سنواتی از طریق سازمان‌های مذکور پرداخت کند.

کدخبر: ۱۴۰۴۷۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • kalore

    واقعا مبلغ سنگینیه خیلی سنگین

  • masoud1227

    تواین شش سال قیمتها شش برابرشده دولت هیچ ی نمیگه ولی شش هزار بار این شش ریال یارا نه رو تو سر مردم زده

  • hamidhoma

    تا الان که این متن رو مینویسم یارانه دی ماه واریز نشده که منت میزارن. از هر کسی هم که پرسیدم برای او هم واریز نشده . هف ت صبح احتمالا یارانه شما رو ریختن که سری ع پوشش دادی.

  • ebrahimi.ali68

    نتونستم صفراش رو بشمارم،چندتا صفر داشت؟

  • shokofee

    هفت صبح لطفا در مورد گرانی و فقر هم خبر بذار . و بگو از زمانیکه که یارانه لعنتی اومده چقد مردم فقیرتر شدن یا ی خبر در مو رد حقوق اداره کار بذار و بگو چطور میشه ا ین حقوق اداره کارو خرج کرد که تا آخر ماه برسه.

  • goltapeh

    مبلغی گه دولت از تغییر قیمتها از مردم گر فته خیلی بیشتره.