کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۷۸۹۴۶
تاریخ خبر:

ماجرای خودروی ضدگلوله رهبر انقلاب به روایت سردار نجات : سمند را ضدگلوله کردیم

وقتی قرار شد سمند خودروی ضد گلوله و تشریفاتی شود. سردار حسین نجات، جانشین سازمان اطلاعات سپاه که در یک مقطع ده ساله فرماندهی سپاه ولی امر را به عهده داشته در گفتگو با برنامه دست خط به یک خاطره جالب از رهبری اشاره کرده و گفته:"
یادم هست خودرویی که ایشان استفاده می کردند، خودرو مدل ۷۵ یا سال ۶۲ - ۶۳ بود … حاج محسن رفیق دوست رفته بود خارج از کشور که اوج ترورها بود، یک تعدادی خودرو آورده بود، یکی دوتا را هم داده بودند به رئیس جمهور وقت که آقا بودند که وقتی رهبر شدند، همین خودروها هم منتقل شده بود و ما چون احساس می‌کردیم که خودروها خیلی کهنه شده است بدون اینکه من مشورت بکنم با ایشان، از فرمانده سپاه خواستم یکی دوتا خودروی جدید ما بخریم، آن روزی که ما خودرو را آوردیم و خواستیم که ایشان سوار شوند، به ما خیلی ایراد گرفتند که چرا شما این خودرو را آوردید.
من عرض کردم آن خودرو، خودرو کهنه ای است ممکن است نشود از آن استفاده بکنیم. ایشان گفتند که آقای نجات اگر پیکان قابل ضد گلوله شدن بود، من به شما می‌گفتم که پیکان برای من بیاورید استفاده کنید، حالا اگر ماشینی مدل بالاتر از این آوردید، دیگر مسئولیت شرعی به عهده خودتان است. باید ماشینی بیاورید که ارزان‌ترین قیمت باشد، حالا چون حفاظت گفته ضدگلوله باشد که بتوانید ضد گلوله اش کنید. من یادم است مدتها رفتم ایران خودرو و به نتیجه هم رسیدیم که بتوانیم خودرو سمند را گیربکس و موتورش را تقویت کنیم و ضد گلوله کنیم و با مسئول آن موقع ایران خودرو هم به توافق رسیدیم و پکیج آن را هم آماده کردند که من موقعی که به مقام معظم رهبری خبر دادم خیلی خوشحال شدند. ایشان گفتنند خیلی هم خوب است که یک خودرو ایرانی را شما ضدگلوله کردید و می توانید به بقیه مسئولین کشور هم بدهید. مسئول ایران خودرو عوض شد و ما موفق نشدیم آن پروژه را به نتیجه برسانیم."

کدخبر: ۱۷۸۹۴۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • ali20h

    ولی الان تو عکس سمند نیست ها ! به نظر او ن bmw میاد

  • hhhhhhhh

    جانم فدای رهبر