کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۱۵۵۱۰
تاریخ خبر:

دلیل توقف فعالیت ۳۰۰مرکز آموزشی دانشگاه علمی - کاربردی

معاون آموزشی وزارت علوم اعلام کرد براساس مصوبه اخیر شورای عالی اداری، جلوی فعالیت ۳۰۰ مرکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه های اجرایی گرفته شده و ظرفیت ۳۰۰ مرکز دیگر صفر شد.

به گفته مجتبی شریعتی نیاسر در این مصوبه ایجاد هرگونه مرکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه های اجرایی ممنوع است، موسسات موجود منحل و دستگاه اجرایی ذی ربط مکلف هستند اقدامات اجرایی انحلال را حداکثر ظرف یکسال انجام دهند. به این ترتیب از تاریخ ابلاغ این مصوبه نیز، سازمان سنجش آموزش کشور و دانشگاه علمی کاربردی، مجاز به اختصاص سهمیه پذیرش دانشجو در این مراکز نیستند و اگر مراکز علمی کاربردی مایل بودند حداکثر تا پایان سال ادامه فعالیت دهند، فقط با واگذاری به مراکز خصوصی می توانند فعالیت کنند.

شریعتی نیاسر ادامه داد: براساس این مصوبه، ازحدود ۱۲۰۰ واحد مرکز علمی کاربردی، جلوی فعالیت ۳۰۰ مرکز که وابسته به دستگاه های اجرایی بودند، گرفته شده و ظرفیت ۳۰۰ مرکز دیگر که خارج از ماموریت خود فعالیت می کردند، صفر شده است و اکنون حدود ۶۰۰ الی ۷۰۰ مرکز علمی کاربردی در کشور فعال هستند.

او تاکید کرد: برای مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه های اجرایی که ظرفیت آنها صفر و یا منحل شده و یا نمی توانند دانشجو پذیرش کنند، این اطمینان داده می شود که هیچ مشکلی برای دانشجویان جاری این مراکز ایجاد نمی شود و آنها می توانند به تحصیل خود تا پایان دوره ادامه دهند.

معاون آموزشی وزیر علوم افزود: اگر تحصیل آنها در پایان دوره طولانی شود به این دانشجویان کمک می کنیم به مراکز مشابه منتقل شده و تحصیل خود را به پایان برسانند.

کدخبر: ۲۱۵۵۱۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • hamedali

    علم خیلی خوبه ولی خروجی این دانشگاههای و قتی بازار کاری فراهم نیست فقط باعث بیکار ی جوانان بعد از این همه تحصیل می شه

  • masbana

    در محل کار اینجانب در بین ۳۲ نفر، فقط ۴ نفر لیسانس داشتن، اما به لطف دانشگاه علم ی و کاربردی، همه ۲۸ نفر باقی مانده صاحب مدرک لیسانس شدن، آن‌هم با معدل‌های بالای ۱۸، دیگه با هیچ مقام و مسئولی هم حاضر ب ه خوردن فالوده نیستن!!!