کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۲۳۱۳
تاریخ خبر:

لیبرمن: کشورهای عرب خلیج فارس و اسرائیل علیه ایران متحد هستند

وزیر امور خارجه سابق اسرائیل در مصاحبه‌ای درباره روند صلح خاورمیانه و مذاکرات پنهانی با کشورهای حوزه خلیج‌فارس در اروپا سخن گفت.

به گزارش ایسنا، آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه سابق رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه معاریو تاکید کرد: من تلاش کردم تا به وزرای خارجه سراسر جهان بگویم که بهترین کاری که آنها ممکن برای ارتقای صلح در خاورمیانه انجام دهند، این است که ما را فراموش کنند! تمام پیشنهادات و ایده‌های آنها حاصلی جز ویرانی نداشته است. مداخله نکنید! ما می‌توانیم در کنار عربستان، مصر و کشورهای حوزه خلیج‌فارس با ایران مقابله کنیم. ما می‌توانیم با همکاری منطقه را توسعه دهیم. ما با کمک یکدیگر می‌توانیم جهان را تغییر دهیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر مذاکرات محرمانه با کشورهای حوزه خلیج‌فارس در اروپا گفت: زمانی که در پشت درهای بسته با آنها مذاکره می‌کنید، آنها دقیقا شبیه ما صحبت می‌کنند. زمانی که آنها با اوباما در کمپ دیوید گفت‌وگو کردند، دقیقا همانطوری درباره ایران حرف زدند که ما حرف می‌زنیم؛ حتی خشن‌تر. هم‌اکنون تفاهم بسیاری میان ما و آنها وجود دارد.

وی در ادامه گفت که کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس شاهد تحولات لیبی، سوریه و یمن بوده‌اند و چاقو درست بر روی گلوی آنها قرار دارد. لیبرمن گفت: آنها می‌بینند که ایالات متحده آمریکا چگونه با آنها برخورد می‌کند. واشنگتن به متحدانش خیانت می‌کند. ما هم علیه آن اقدام می‌کنیم. اگر کشورهای میانه‌رو در جهان عرب بخواهند بقای خود را حفظ کنند، باید مبارزه کنند. حملات هوایی به تنهایی کافی نیست. آنها باید بر روی زمین هم بجنگند.

وی در ادامه با اطمینان گفت که آمریکا برای از سرگیری مذاکرات صلح خاورمیانه میان اسرائیل و فلسطین هیچ عجله‌ای به خرج نمی‌دهد. وزیر امور خارجه سابق سرزمین‌های اشغالی تاکید کرد: در سال گذشته آمریکایی‌ها منفعلانه عمل کردند؛ حتی جان کری (وزیر امور خارجه آمریکا). نگاه کنید که کری در ابتدای روی کار آمدنش چقدر به اینجا سفر می‌کرد و حالا اوضاع چگونه است. او به این نتیجه رسید که نمی‌تواند به همه چیز رسید.

کدخبر: ۳۲۳۱۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر