کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۷۷۷۵۴
تاریخ خبر:

لذت خوردن غذا در چند رستورانی که یادآور آشپزخانه منزل‌ شما هستند/شکم گردی هفت صبح

طعم ‌غذای خانگی وسط شهر

خشایار پروانه/ چلو و خورش مهمترین، بدیع‌ترین و خلاقانه‌ترین غذای سفره ایرانی است. خورش از همراه کردن توامان گوشت و سبزیجات و بنشن به‌دست می‌آید که با بار گذاشتن چندین ساعته به اصطلاح جا می‌افتد و به روغن می‌نشیند و این هنگامه خوردن این غذای دلنشین همراه با چلو یا پلو است، که ‌البته غوغایی است. این مدل از غذا را فقط در ایران یافت می‌کنید، پس می‌توان به قدرت گفت که چلو و خورش ایرانی‌ترین غذای دنیا است. این غذا در واقع یک غذای خانگی است و از آشپزخانه کدبانوهای کشورمان به دنیا معرفی شده است. بر‌همین اساس خانگی‌اش چیز دیگریست و بالاخص که دست معجزه‌گر مادر‌بزرگی روی سر دیگش باشد. اما خبر خوش اینکه در تهران هستند رستوران‌هایی که اگر به‌طور هوسانه تصمیم گرفتید ظهر یک روز شلوغ کاری یک دست چلو خورش دبش و ناب بزنید بر بدن، جوابگوی شما باشند.

موبی‌دیک
رستوران خیلی قدیمی و دوست‌داشتنی.واقع در خیابان سپهبد قرنی چسبیده به یکی از ساختمان های وزارت نفت است. موبی‌دیک حالا نزدیک به پنج‌دهه است محل تجمع کارمندان دولت، کسبه، دوستداران هنر، مطبوعاتی‌ها و‌… سر ظهر غلغله است. حتما در صف سلف‌ سرویس‌اش گیر می‌کنید اما ارزشش را دارد. آنجا احتمالا آشنایی قدیمی را می‌بینید که در صف می‌توانید در حین فکر خوردن یک غذای رویایی، با دوستان اختلاط کنید.منوی پر وپیمانی دارد ولی چلو خورشش دل انگیز است. داخل که می‌شوید با تنور نان که همانجا پخت می‌شود روبه‌رو می‌شوید که اگر سفارشتان کباب باشد حتما با نان تازه پذیرایی می‌شوید. بعد به ورودی داخلی که رسیدید سبزی تازه، زیتون، ترشی، انواع ماست و سالاد منتظر شما هستند. حالا به محل غذا رسیدید انواع غذاهای ایرانی از خورش های متفاوت گرفته تا قاطی پلو ها والبته چند مدل فرنگی و غذاهای فصلی منتظر انتخاب شما مانده‌اند. در آخر صف هم دسر و نوشابه، سینی شما را تکمیل می‌کند. حساب کنید. جای خالی پیدا کنید (سخت است ولی شدنی‌ است) و غذای‌تان را نوش جان کنید. کیفیت این رستوران عالی است. قیمت‌ها نسبت به کیفیت مناسب است. برخورد پرسنل فوق‌العاده است. قدیمی است و خیلی شیکان پیکان نیست، اما منظم است مثل صاحب تحصیل کرده فرنگ دیده‌اش. توصیه می‌کنم یک خورش قوره کدو با گوشت ژیگو سفارش دهید با برنج کره مال همراه کنید وبا سبزی خوردن و ترشی تزئین کنید. حالش را با ما تقسیم کنید.

قناری
حدود شصت سال پیش بر خیابان ثریا سابق، سمیه امروزی بعد از روزولت رستورانی متولد شده بود به نام ماژستیک که هنوز هم در قید حیات است. اما امروزه آن را به نام رستوران قناری می‌شناسند. قناری در واقع رستوران یک هتل است که بعد از تغییر نام به نوعی هم از هتل تفکیک شده. محیط رستوران با اینکه دستی به سر و صورتش کشیده‌اند قدیمی است ولی شیک و تمیز است. گارسون‌ها به خصوص قدیمی‌هایشان بسیار صمیمی و همراهند. منوی رستوران ترکیب دلچسبی از غذاهای فرنگی و ایرانی دارد. پیش غذاهای متنوع و منوی غذای اصلی پر و پیمان است. دسر هم سرو می‌شود در صورت درخواست که خوب است. برای پیش‌غذا ظرف سبزی و پنیر و گردو را همراه با نان تازه پیشنهاد می‌کنم. کباب‌ها درجه‌بندی خوبی دارند اما خورش‌ها چیز دیگری است. پیشنهادم خورش قیمه بادنجان که با سیب‌زمینی سرخ شده اضافی تزئین شده باشد، است. در مجموع کیفیت این رستوران قدیمی قابل قبول است اما به لحاظ قیمت کمی گران است. مالیات بالا و سرویس به قیمت صورت‌حساب اضافه می‌شود. به اینجا که می‌روید با جیب پر بروید، لطفا. با یک چای دیشلمه غم از دست دادن پول را به آرام گشتن شکم پر از غذای خوشمزه تسکین دهید. بعد از این‌ همه، حالتان را خریداریم.

هانی پارسه
بر خیابان عباس آباد بعد از مترو نرسیده به میرزای شیرازی تقریبا روبروی سینما آزادی رستوران هانی پارسه را رویت می‌کنید.هانی مجموعه از رستوران های زنجیره ایست.که البته این شعبه معروف ترین آنها است.البته قدیمی‌ترین شعبه هانی در میدان قیام واقع است که به خوشمزه گی چلو خورشت هایش معروف شد.هانی رستورانی سلف سرویس است و منوی شگفت انگیزی دارد. همه رقم پیش غذا همه مدل کنار غذایی.همه جور نوشیدنی و دسر و از همه مهم تر غذا هرچه بخواهید.کیفیت و کمیت بسیار مناسبی دارد.طعم غذایش غیر قابل وصف است.بسیار منظم است وسرویس دهی قابل ملاحظه ای دارد.جای پارکش البته مناسب نیست.ولی شب ها بهتر است ظهر روزهای تعطیل غلغله است.از دیدن صف نترسید کارتان زود راه می‌افتد.پیشنهاد می‌کنم اگر دو نفر هستید ،یک دست چلو خورش کرفس یا کنگر و یک دست چلو خورش فسنجان با گوشت قلقلی را با یک سالاد شیرازی، ترشی لیته ویا ماست و اسفناج همراه کنید در آخر هم حلوای خانگی هانی و شله زرد را به عنوان دسر میل کنید وکلی حال کنید.

کدخبر: ۱۷۷۷۵۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • khordbin

    هانی که غذاش خراب شده

  • gharibe

    فقط قرمه سبزی باگوشت گوسفندی ???