کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۷۹۱۰۰
تاریخ خبر:

فیلمی که به مسیحیت «تکه پراکنی» می‌کند چرا در مهد مسیحیت اکران شد؟

در حالی که اکران «اکسیدان» کمدی حامد محمدی بعد از حاشیه‌های فراوان رو به پایان است، خبر نمایش این فیلم در برخی کشورهای خارجی با واکنش یک سایت اصولگر مواجه شده است. سایت بولتن نیوز نوشته این فیلم با مسیحیت شوخی‌های ناپسندی کرده و نمایش آن در «مهد مسیحیت» بی‌منطق است.

این سایت امروز نوشته است: «فیلم سینمایی «اکسیدان» که در زمان اکران در ایران، صدای بسیاری از مخاطبین را در آورده بود، حالا مدتی است در اروپا و امریکا اکران شده است. به نظر می رسد این اقدام بسیار نابجا باشد. زیرا افرادی که این فیلم را دیده اند می داند که داستان فیلم در خصوص شوخی های ناپسندی است که به اسم شیادی با آموزه های دین مسیحیت شده است. و به همین دلیل، خیلی ها محتوای فیلم را موهن تلقی کردند.»

در ادامه این مطب با اشاره به اکران این فیلم در کشورهایی که اکثریت آنها مسیحی هستند، از این اقدام انتقاد کرده است: «تو گویی ما به سرزمین تحفه ای فرستاده ایم که اهل آن دیار را مورد تمسخر خود قرار دهیم. واقعا باید پرسید طبق کدام منطق، مدیریت سینمای ایران اجازه داده است فیلمی که به مسیحیت تکه پراکنی می‌کند در مهد مسیحیت اکران شود؟»

بولتن نیوز از مدیران سینمایی می‌پرسد: «آیا ایشان فکر نکرده اند که این فیلم می تواند بهانه خوبی به دست افراطیونی بدهد که به هر بهانه ای دنبال زدن جمهوری اسلامی هستند؟ آیا آنهایی که این فیلم را در اروپا و امریکا اکران کرده اند به این نیندیشیده اند که چطور ممکن است مردم آن دیار که مفهوم جداگانه ای از طنز را دنبال می کنند به شوخی های سخیف اکسیدان خندیده و این فکر به ذهن شان خطور نکند که آیا این فیلم خواسته ما را مسخره کند؟»

نویسنده این گزارش در پایان نقبی هم به سیاست و دیپلماسی زده است: «در این شرایط که مشی نظام و دولت، برقراری تعامل با جهان است، اکران این فیلم که در آن به اعتقادات میلیاردها آدم توهین می کند، حتی در ایران هم خطا است چه برسد به اروپا و امریکا. ای کاش مدیریت سینمای کشور و وزارت ارشاد در خصوص عواقب آن فکری کرده باشد.»

منبع: آی‌سینما

کدخبر: ۱۷۹۱۰۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • alireza1348

    فقط تو ایرانه که دائم داره به یک گروهی ب رمیخوره . اونجا این حرفا نیس . ضمناً وقت ی فیلم ساخته شد لازم نیس تو اروپا اکران بشه تا اروپاییا ببینن . مگه تایتانیک و ۳ ۰۰ و … تو ایران اکران شدن؟

  • khordbin

    این کاسه های داغ در مورد همه چی نظرمیدن!