کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۶۲۵۸۷
تاریخ خبر:

عمر کوتاه، ثمره کار طولانی!

اگر تصور می‌کنید ساعات کار طولانی موفقیتتان را افزایش می‌دهد، در اشتباه هستید. شاید پس از خواندن این جمله، عده‌ای از شما بپرسید مگر می‌شود کمتر کار کرد و بیشتر موفق شد؟ در واقع تعریف شما از موفقیت حائز اهمیت است. اگر هدف شما از دست دادن سلامتی‌تان در دوران جوانی است، پس می‌توانید ساعات طولانی را به کار کردن اختصاص دهید!

اما لازم است بدانید؛ طبق مطالعات علمی طولانی کار کردن عمر را کوتاه می‌کند، خطر بروز سکته مغزی را بالا می‌برد و ۴۰‌ ساعت کار در هفته، تا ۱۰‌ برابر بیشتر منجر به فوت می‌شود. بررسی‌ها در طی ۹ سال نشان داده‌اند که کنار گذاشتن تفریح و تعطیلات احتمال حمله‌ی قلبی را ۳۰‌‌ تا ۵۰‌ درصد افزایش و طول عمر را تا ۲۰‌ درصد کاهش می‌دهد و همچنین زمینه‌ی افسردگی و بیماری سرطان را فراهم می‌کند. نشستن طولانی‌مدت مقابل کامپیوتر یا در جلسات اداری هم ابتلا به دیابت، سرطان و کاهش عمر را منجر می‌شود.اگر کارفرما یا شرکت از شما می‌خواهد اضافه کاری بگیرید و بیش از ۴۰‌ ساعت در هفته کار کنید، این موضوع توازن سلامت و زندگی شما را به هم می‌زند؛ یا اگر شغل آزاد دارید و بدون استراحت و گذراندن تعطیلات، پیوسته و طولانی کار می‌کنید، سلامت خود را به‌طور جدی در خطر می‌اندازید.

توصیه می‌کنیم:

اگر در سازمانی کار می‌کنید که ساعات طولانی مشغول هستید، به فکر پیدا کردن کاری کم‌خطرتر یا برپایی کسب‌وکار خودتان باشید تا سال‌های محدودتری در معرض فشار شغل فعلی‌تان قرار گیرید. اما اگر خودتان به طولانی کار کردن وابستگی دارید، لازم است برنامه‌ریزی شخصی کنید و کارتان را به ۴۰ تا ۵۰‌ ساعت در هفته کاهش دهید و با وسوسه شدن مقابله کنید. باور کنید معنای «موفقیت»، کار کردن تا سرحد مرگ نیست!

منبع: زومیت

کدخبر: ۱۶۲۵۸۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • dadbeh

    خدا رو شکر به علت آمار بالای بیکاری مردم ایران به اندازه نوح عمر میکنند خخخ.

  • kalanimehr

    پس بگو چرا دولت برا جوونها کار پیدا نمیک نه به فکر طول عمر ماهاست

  • narsis65

    به ژاپنی ها بگید نه ایرانیا

  • ali.rezaei64

    موافقم چون خودم از کسانی هستم که تویه هم ین سال گذشته همینجوری کار میکردم و متاسف انه حدود 10سال از عمرمو اینجوری سپری کرد م و الان با دیسک کمر زندگی به کامم زهر ش ده

  • shahrokhshahi

    اگر بخوام اینجوری تصمیم بگیرم کارم رو از دست میدم .اگر همه این خبر رو بخونن فکر میکنی کسی جای من رو نمیگیره.! این مال کش وری هست که مردمش مرفه هستن .نه ما که به حداقل هم راضی شدیم