کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۷۷۸۷۴
تاریخ خبر:

علت اصلی رسیدن قیمت دلار به مرز ۴ هزار تومان

سیدحسن حسینی‌شاهرودی عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رسیدن نرخ دلار به مرز ۴ هزار تومان، گفت: علت اصلی افزایش نرخ دلار، کاهش نرخ سود بانکی است.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه پس از کاهش نرخ سود بانکی، برخی از سپرده‌گذاران پول‌های خود را از بانک‌ها خارج کرده‌ و به سمت ارز و طلا روانه کرده‌اند، افزود: اگر در حوزه اقتصاد تصمیمات بخشی بگیریم اثرات سوء همچون افزایش نرخ دلار و افزایش قیمت طلا را شاهد خواهیم بود.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه افزایش نرخ دلار در کشور مزایا و معایب خاص خودش را دارد، افزود: افزایش نرخ دلار برای تجاری که در حوزه صادرات فعالیت می‌کنند و نیاز به واردات مواد اولیه ندارند، مناسب است، اما قطعاً فشار مضاعفی به تولیدکنندگانی که مواد اولیه از خارج وارد می‌کنند، وارد می‌‌شود.

حسینی‌شاهرودی با تاکید بر اینکه بالا رفتن نرخ دلار بر بودجه دولت تاثیر می‌گذارد و می‌تواند کسری بودجه را تامین کند، اظهار داشت: شخص رئیس‌جمهور مخالف افزایش نرخ دلار است، اما برخی از شخصیت‌های اقتصادی درون دولت قائل به این هستند که نرخ دلار واقعی نیست و باید به نرخ واقعی خود که بیشتر از اینهاست، برسد.

کدخبر: ۱۷۷۸۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • sadra6007

    بر دروغگو لعنت

  • ebrahimi.ali68

    عکس جدید گیر نمیاد؟

  • behi_matrix

    نرخ پلار دست دولت هستش، اگه دقت کردین در پایان هر شش ماه دولت نرخ ارز رو ۲۰۰ الی ۳۰۰ تومن اضافه میکنه، دقیقا به اندازه ن رخ تورم

  • tmoradi

    خوب نرخ سود سپرده رو کم کردن پس نرخ سود وام ها چی … ؟ توقع داشتن مردم پولشونو تو بانک بزارن بمونه. چه توقعاتی …