کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۰۱۹۵۶
تاریخ خبر:

عربستان از جام جهانی حذف می شود؟

در دو دوره قبلی حضور تیم ملی در جام جهانی همیشه این بحث مطرح بوده که کشورهایی خواهان کنار گذاشتن ایران از جام جهانی به خاطر مسائل غیر ورزشی بودند و حتی این بار هم که تیم ملی به جام جهانی رسیده نوبت ایتالیایی ها بوده که مدعی شوند ایران نباید جایی در روسیه داشته باشد. این اتفاق حالا به نوعی دیگر درباره عربستان در حال تکرار است. گزارش را از قول باشگاه خبرنگاران برایتان نقل می کنیم:" فیفا، عربستان را تهدبد کرد که ایتالیا خواهان حضور در روسیه است و اگر دخالت سیاست در رشته فوتبال ثابت شود از بزرگترین آوردگاه فوتبالی جهان حذف خواهند شد و این می تواند برای سعودی ها که پس از ۲ دوره غیبت به جام جهانی رسیدند، خطرساز باشد.از سویی دیگر، قطر میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ است و به همین دلیل فیفا اجازه دخالت و اذیت کردن این کشور را به سعودی ها نمی دهد و اگر عربستانی ها بخواهند همین روند را ادامه دهند شاید از جام جهانی اخراج شوند.
گفتنی است، طبق ماده هفت اساسنامه فیفا، این احتمال وجود دارد که فیفا کشوری را با وجود کسب سهمیه جام جهانی کنار بگذارد و کشور دیگری را جایگزین کند. این اتفاق در یورو ۱۹۹۲ رخ داد و یوگسلاوی به دلایل سیاسی کنار گذاشته شد و دانمارک جایگزین این تیم شد و در نهایت هم دانمارک قهرمان مسابقات گردید و حال این اتفاق ممکن است برای عربستان هم رخ دهد."

کدخبر: ۲۰۱۹۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • masoudronin

    ای خدا کاش بشه حذف شن این جاهل ها خدایا ثابت بشه این عربستان به کل فوتبالش اصلا حذف شه

  • mp

    عمرا،اصلا،هیچ وقت و به هیچ عنوان این اتف اق نمی افتد! کافیه که بودجه فیفا که توسط دلارهای نفتی سعودیها تامین میشه قطع بشه کی نان خود رو آجر می کنه؟