کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۴۸۷۷۳
تاریخ خبر:

طوفان یک نیمه ای سبزپوشان، نسخه قطری ها را در هم پیچید

در چارچوب مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ دو تیم الغرافه قطر و ذوب آهن ایران از ساعت ۱۸:۳۰ امشب (سه شنبه ۳۰ بهمن ماه) در ورزشگاه ثانی بن جاسم قطر به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان این شاگردان علیرضا منصوریان بودند که با ارائه یک بازی برتر در نیمه دوم توانستند به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود نمایند.دو تیم الغرافه قطر و ذوب آهن ایران از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه ثانی بن جاسم با قضاوت دیلان پریرا سریلانکایی به مصاف یکدیگر رفته اند. این دیدار به صورت تک حذفی برگزار می شود و برنده این بازی جواز حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۹ را کسب خواهد کرد. در همین شروع کار و در دقیقه ۳، ضربه عبدالعزیز حاتم به شکل خطرناکی از بالای دروازه رشید مظاهری عبور کرد. بازی با برتری نسبی میزبان در دقایق ابتدایی پیگیری می شود و به آن شکل موقعیت خطرناکی را روی دروازه های دو تیم شاهد نیستیم. در دقیقه ۱۶، ارسلان مطهری از پشت محوطه جریمه ضربه خود را راهی دروازه الغرافه کرد که توپ با اختلاف از کنار دروازه یوسف حسن عبور کرد. در دقیقه ۲۱، احمد علاءالدین به زیبایی گل اول میزبان و این دیدار را به ثمر رساند. اشتباه محرض مدافعان ذوب آهن در این صحنه مشهود بود. در دقیقه ۲۳، کریستین اوساگوآنا ضربه ای را به سمت دروازه الغرافه روانه کرد که توپ با اختلاف به بیرون رفت. در دقیقه ۲۷، ضربه خطرناک عبدالعزیز حاتم به شکل خطرناکی از کنار دروازه مظاهری عبور کرد. در دقیقه ۳۶، الغرافه با مهدی طارمی به گل دوم خود دست می یابد. مدافعانِ ذوب آهن به راحتی اجازه ضربه زنی را به مهاجمین خطرناک الغرافه می دهند. بازیکنان ذوب آهن پس از این گل، دامنه حملات خود بر روی دروازه الغرافه را وسعت بخشیده اند که متاسفانه بازیکنان این تیم در نواختنِ ضربات آخر پراشتباه عمل کرده اند. دیلان پریرا سریلانکایی یک دقیقه وقت اضافه برای این دیدار اعلام نمود و با سوت داور این دیدار، الغرافه نیمه اول را با برتری ۲-۰ به سود خود به پایان می رساند.

نیمه دوم بازی با سوت دیلان پریرا شروع می شود. بازیکنان ذوب آهن در همان شروع نیمه دوم و در دقیقه ۴۷ با کریستین اوساگوآنا به گل می رسند. حالا بازیکنان ذوب آهن با امیدواری بیشتری این بازی را دنبال می کنند. بازیکنان ذوب آهن پس از گل بازی خوبی را به نسبت نیمه اول به نمایش می گذارند. در دقیقه ۶۳، ارسلان مطهری گل تساوی سبزپوشان ذوب آهن را به ثمر می رساند. بازیکنان ذوب آهن کامبک دیدنی را در نیمه دوم به نمایش گذاشتند و حال امیدوارند در ادامه بتوانند این تیم قطری را شکست دهند. در دقیقه ۶۶، می رفت تا احمد علاءالدین گل دوم خود و سوم الغرافه را به ثمر برساند که با خروج خوب رشید مظاهری این فرصت از بازیکنان میزبان گرفته شد. بازی در این دقایق بسیار زیبا دنبال می شود. در دقیقه ۶۹، شوت محکمِ معاذ السالمی را رشید مظاهری با یک سیو فوق العاده به کرنر می فرستد. در دقیقه ۷۷، اوساگوآنا موقعیت مسلمِ گلزنی را از دست می دهد. بازی با برتری شاگردان علیرضا منصوریان و نماینده کشورمان دنبال می شود. در دقیقه ۷۸، ذوب آهن بلاخره به مزد زحمات خود و گل پیروزی بخش خود با محمد نژادمهدی می رسد. سبزپوشان ذوب آهن کنترل کامل بازی را در دست دارند. داور سریلانکایی ۴ دقیقه زمان اضافه برای این نیمه اعلام می کند. در دقیقه ۹۳، ضربه مهدی طارمی در محوطه جریمه را رشید مظاهری به زیبایی برگشت می دهد. پریرا سریلانکایی در سوت خود می دمد و ذوب آهن با یک برگشت خیره کننده در نیمه دوم جواز حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان را به دست می آورد.

شرح گل ها
الغرافه قطر ۱-۰ ذوب آهن ایران؛ احمد علاءالدین (دقیقه ۲۱): در یک ضدحمله سریع از سوی بازیکنان الغرافه، عبدالعزیز حاتم با یک کنترل خوب و پاسی آرام، احمد علاءالدین را صاحب توپ کرد و شماره ۱۷ الغرافه با یک شوت سرضرب و زیبا، اولین گل این دیدار را برای زردپوشان الغرافه به ثمر رساند.

الغرافه قطر ۲-۰ ذوب آهن ایران؛ مهدی طارمی (دقیقه ۳۶): روی یک کار هماهنگ و تمرین شده از سوی بازیکنان الغرافه توپ به مهدی طارمی رسید که مهاجم ایرانی الغرافه با یک بغل پای فنی و دقیق، دروازه رشید مظاهری و ذوب آهن را باز نمود. پاس گل را زننده گل اول این بازی یعنی احمد علاءالدین برای مهاجم شماره ۹ قطر فراهم نمود.

الغرافه قطر ۲-۱ ذوب آهن ایران؛ کریستین اوساگوآنا (دقیقه ۴۷): پرتاب اوت بازیکنان ذوب آهن از سمت چپ به هادی محمدی می رسد که مدافع ذوب آهن با یک حرکت زیبا توپ را به کریستین اوساگوآنا می رساند که این مهاجم نیز با یک ضربه سر زیبا، گل اول سبزپوشان ذوب آهن را به ثمر می رساند.

الغرافه قطر ۲-۲ ذوب آهن ایران؛ ارسلان مطهری (دقیقه ۶۳): تعویض طلایی علی منصوریان، سیدمحمدرضا حسینی با ارسال یک سانتر دقیق از سمت راست، ارسلان مطهری را در موقعیت گلزنی قرار می دهد که این مهاجم نیز با یک ضربه سر زیبا بازی را به تساوی می کشاند.

الغرافه قطر ۲-۳ ذوب آهن ایران؛ محمد نژاد مهدی (دقیقه ۷۸): ضربه کرنر ارسالی از سمت چپ را محمد نژادمهدی با یک شوت دیدنی و سرضرب به گل سوم ذوب آهن تبدیل می کند.

منبع: طرفداری

کدخبر: ۲۴۸۷۷۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • masina

    نتیجه پایینی رو اصلاح کنید.