کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۷۷۶۲۸
تاریخ خبر:

طلا بخریم یا بخاطر محرم و صفر، دست نگه داریم؟

فرارسیدن ایام سوگواری محرم و صفر از ۳۱ شهریورماه جاری، یکی از فاکتورهایی است که باید در سرمایه گذاری های روزهای اخیر، آن را در نظر بگیریم.

در یک ماه گذشته، قیمت هر گرم طلا در بازار ایران، با ۷ درصد افزایش از ۱۱۸ به ۱۲۵ هزار و ۳۰۰ تومان در روز جاری صعود کرده است. شش ماه پیش، قیمت هر گرم طلا ۱۱۳ هزار تومان بود که بر این اساس، افزایش قیمت طلا در شش ماهه اخیر، ۱۰٫۶ درصد بوده است. در بازار جهانی نیز قیمت هر اونس طلا با ۳٫۴ درصد افزایش از ۱۲۸۳ به ۱۳۲۷ دلار رشد کرده است. این افزایش در شش ماهه اخیر، از ۱۲۳۰ به ۱۳۲۶ دلار در هر اونس بوده که رشدی ۷٫۸ درصدی را نشان می دهد.

این جهش های قیمتی، برخی سرمایه گذاران و سفته بازان را به امید ادامه روند صعودی، به خرید طلا در روزهای اخیر تحریک کرده است.

عبدالله محمدولی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان طلا و جواهر در این باره توصیه هایی دارد.

او در گفتگو با پول نیوز می گوید: اگر کسی در حال حاضر پول لازم است و طلا در اختیار دارد، به نظرم بفروشد بهتر است. اما اگر در حال حاضر، نیازی به آن پول ندارد، پیش بینی می کنم روند افزایشی ادامه یابد و طلاهای او، گران تر شود.

این کارشناس بازار طلا معتقد است: اگر کسی طلا ندارد و می خواهد به امید افزایش قیمت این فلز گرانبها در کوتاه مدت، طلا بخرد، بهتر است چنین اقدامی نکند، چون در کوتاه مدت جهش زیادی در قیمت طلا تجربه نخواهیم کرد.

محمدولی تأکید می کند: اگر کسی بلندمدت تر فکر می کند، به خاطر صعودی بودن روند آتی طلا، می تواند به افزایش قیمت آن دلخوش باشد.

کدخبر: ۱۷۷۶۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر