کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۰۶۹۳۴
تاریخ خبر:

صحبتهای رئیس بانک مرکزی درباره نرخ جدید دلار

رئیس کل بانک مرکزی با تأکید براینکه بهترین تصمیم ممکن برای بازار ارز با دلار تک نرخی ۴۲۰۰ تومانی گرفته شده است، ادامه داد: این سیاست در درجه اول شفافیت دارد و از هر گونه احتمال فعالیت های پولشویی جلوگیری می کند.

به گزارش تسنیم، سیف درباره مبنای محاسبه ۴۲۰۰ تومان گفت: یک ارز ۳۸۰۰ تومان داشتیم، ضمن آنکه یک ارز در سامانه سنا داشتیم که نشان میدهد ما نرخی بین ۳۸۰۰ تا ۴۸۰۰ تومان در بازار باید داشته باشیم و در نهایت به ۴۲۰۰ تومان رسیدیم، البته این نرخ تثبیت شده نیست.

رئیس کل بانک مرکزی درباره ارز مسافرتی اعلام کرد:‌ برای کشورهای همسایه ۵۰۰ یورو، برای کشورهای دور ۱۰۰۰ دلار در نظر گرفتیم به عاملیت بانک های ملی و ملت تا به سرعت مسافران نیاز ارزی خود را تامین کنند.

وی با بیان اینکه ضوابط اجرایی به زودی و نهایت ظرف فردا و پس فردا کامل می شود، گفت: هر کسی می تواند ۱۰ هزار یورو در منزل داشته باشد ولی بالاتر از آن قاچاق محسوب می شود. ارز همراه مسافر بحث دیگری است که بیش از ۵ هزار یورو مجاز نیست.

این عضو کابینه دوازدهم درباره تاثیر ارز تک نرخی در قیمت سکه گفت: این بازار ها بهم مرتبط هستند؛ الان که دلار ۴۲۰۰ تومان شده همه عواملی که تحت تاثیر دلار بالاتر بودند الان باید تعدیل شوند. به محض اعلام این خبر ۲۰۰ هزار تومان سکه ارزان شد و به دامنه یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید بنابراین سکه بازهم ارزان می شود.

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه از برنامه جدید این بانک برای بازگشت آرامش به بازار طلا خبر داد و گفت:‌ تغییراتی در زمان و قیمت پیش فروش سکه اعمال کردیم که ابانک ملی براساس آن، نسبت به ثبت نام مردم اقدام خواهد کرد.

سیف افزود: برهمین اساس پیش فروش سکه با سررسید یک ماهه یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومان، سه ماهه یک میلیون و ۵۴۰ هزار تومان، شش ماه یک میلیون و ۴۷۵ هزار تومان، ۹ ماهه یک میلیون و ۴۱۰ هزار تومان، ۱۲ ماهه یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، ۱۸ماهه یک میلیون و ۲۴۵ هزار تومان و دوساله یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان انجام خواهد شد.

کدخبر: ۲۰۶۹۳۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • prance

    در عرض یک روز ۵۰۰ تومت گذاشتی رو ارز دول تی، بی جنگ و دعوا

  • khordbin

    صحبت های سیگار فروشه مستندتره که میگه دل ار اومده پائین الکیه، هزارو پونصد گرونتر میده البته با لبخند!