کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۷۰۲۳۹
تاریخ خبر:

صادرات عجیب کره شمالی

کره شمالی در ظاهر کشوری فقیر ولی با درآمدهای عجیب است. تولید و فروش موشک، مجسمه، موادمخدر و حتی جعل اسکناس منبع درآمد خوبی برای مقامات «پیونگ یانگ» فراهم کرده است.

به گزارش العالم، کره شمالی اگر چه کشوری بسیار منزوی است اما تولیدات بسیاری دارد که آن را قانونی و غیرقانونی به کشورهای دیگر صادر می کند.

فهرست صادرات ۱۰ گانۀ عجیب کره شمالی شامل موارد زیر است:

موشک های بالستیک
کره شمالی معروف به شلیک موشک های بالستیک خود برای تحریک دشمنانش است. اما فروش موشک های بالستیک یکی از منابع درآمدهای ملی این کشور است.

زغال سنگ
کره شمالی بزرگترین تأمین کنندۀ زغال سنگ چین است. صادرات زغال سنگ کره شمالی به چین در سال ۲۰۱۵ به ۱۰۸ میلیون تُن رسید.

دلارهای تقلبی
کره شمالی که به چاپ اسکناس های تقلبی هم معروف است. کره شمالی به حدی در جعل اسکناس ۱۰۰ دلاری مهارت دارد که آمریکا سال ۲۰۱۳ مجبور شد یک اسکناس ۱۰۰ دلاری دیگر با طراحی متفاوت چاپ و تولید کند.

مجسمه سازی
کره شمالی در ساخت مجسمه مهارت دارد و مجسمه یکی از مهمترین صادرات این کشور است.کره شمالی چندی پیش ۲ مجسمه به قیمت ۵ میلیون دلار به رابرت موگابه رئیس جمهوری زیمبابوه فروخت.

مادۀ مخدر «متامفتامین«
کره شمالی از سال ۱۹۷۰ به فروش مواد مخدر می پردازد. آمریکا کره شمالی را به صادر کردن مادۀ مخدر متامفتامین به خارج متهم می کند.

رآکتورهای هسته‌ای
یکی از اتهامات وارده به کره شمالی کمک کردن به سوریه برای احداث یک رآکتور هسته ای در اوایل هزارۀ کنونی است ولی این رآکتور در سال ۲۰۰۷ منهدم شد.

کارخانه های اسلحه سازی
ساخت اسلحۀ بومی یکی از مهمترین منابع تأمین ارز برای کره شمالی است.

غذای اعیانی
رستوران های کشورهای مختلف آسیا غذاهای کره شمالی را سِرو می‌کنند. کره شمالی از سال ۱۹۹۰ رستوران های زنجیره ای «پیونگ یانگ» را اداره می کند که شامل حداقل ۱۰۰ رستوران در سراسر قاره آسیا می شود

نساجی
کارگران نساجی کره شمالی جزء کم حقوق ترین کارگران نساجی جهان هستند و از مهارت خوب و بالائی در زمینه بافندگی و دوزندگی برخوردار هستند. تولیدات نساجی کره شمالی تحت ساخت چین به فروش می رسد.

کارگران
نظام کره شمالی تعداد بسیاری از مردم را برای کارگری به خارج اعزام می کند و خانواده های آنها را به عنوان گروگان در نزد خود نگه می دارد. حدود ۵۰ هزار تبعۀ کره شمالی در خارج از مرزهای کره کار می کنند.

کدخبر: ۱۷۰۲۳۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • khordbin

    از کارگران چک تضمین برگشت میگیرن خب،بعضی جاها مرسومه!

  • moualem

    جز فلاکت و درد سر هیچ سودی از این کشور م زخرف عاید دنیا نشد.