کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۱۵۰۷۱
تاریخ خبر:

شکایت از «سعید طوسی» در ترکیه

محمود صادقی خبر داده که خانواده شاکیان پرونده سعید طوسی پرونده شکایتی در کمیسیون اصل ۹۰ باز کرده‌اند. آنها امیدوارند از طریق کمیسیون اصل ۹۰ بتوانند زمینه را برای تجدیدنظر در حکم تبرئه طوسی به وجود آورند.صادقی همچنین گفته حتی شنیده‌ام که یکی از خانواده‌ها بنا دارد پرونده شکایتی علیه طوسی در کشور ترکیه بگشاید.

ماجرای شکایت احتمالی یکی از خانواده‌ها از سعید طوسی مربوط به پرونده کودکی است که حدود ۱۲ سال پیش در یک اردوی قرآنی با طوسی عازم سفر ترکیه شده بود. پدر آن کودک پس از بازگشت کودک از سفر متوجه تغییراتی در رفتار فرزندش می‌شود و یک سال طول می‌کشد تا به اصل ماجرا پی ببرد. آن هم خیلی اتفاقی و به واسطه دوست دیگری که گویا فامیل آنها نیز تجربه مشابهی از سر گذرانده بود.

حالا پدر همان کودک مراحل اداری ثبت شکایت از سعید طوسی در کشور ترکیه را پیش برده و امضای وزارت امور خارجه و کنسولگری ترکیه نیز پای نامه است. به‌این‌ترتیب به گفته آن پدر به همین زودی‌ها پرونده شکایت علیه طوسی در کشور ترکیه گشوده خواهد شد.پدر یکی از شاکیان پرونده که تصمیم گرفته این اقدام را تا به اینجای کار پیش ببرد، می‌گوید «فرزندان ما زخم خورده‌اند. تا‌جایی‌که در توان دارم و در این دنیا هستم، برای مداوای این درد تلاش خواهم کرد. فرزندان ما بچه‌های قرآنی و مذهبی هستند. این اتفاق روان آنها را رنجانده و هنوز فرزندم که حالا حدود ۲۰ سال دارد، کماکان تحت نظر روان‌شناس است و باید دارو مصرف کند».

او درباره مراحل ثبت شکایت از طوسی در ترکیه نیز گفته «به وزارت امور خارجه رفتم. هزینه ثبت شکایت و کارهای اداری‌اش ۲۰ دلار شد. البته اینکه بخواهیم در ترکیه وکیل بگیریم و مسئله را دنبال کنیم، هزینه‌های بیشتری خواهد داشت؛ اما اگر شده زندگی‌ام را بفروشم، دنبال احقاق حقوق فرزندم خواهم رفت. این بچه‌ها آسیب دیده‌اند. حق‌شان نبود»

منبع: روزنامه شرق

کدخبر: ۲۱۵۰۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • nirvana

    عدالت…

  • masbana

    پس چرا قوه قضاییه بی گناه دونستش

  • khashayar123

    مگه ترکیه حق وبه حق دار بده.اینم به سزا برسه

  • Porjami

    تا شما باشين بچه هارو به هر جايي نفرستين اول تحقيق بعدا

  • hamid.r

    واقعا موندم کدوم شکلک و انتخاب کنم .خوشح ال باشم_؟ ببین با مذهب چه کردن؟

  • saeed379

    با آبروی مردم بازی کردن خوب نیست

  • persiangulf

    ایشالله عدالت اجراشه