کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۸۲۲۴۵
تاریخ خبر:

شوک اماراتی به فوتبال آسیا؛ العین و الاهلی حذف شدند

تایید مجوز حرفه ای گری باشگاه ها فدراسیون فوتبال امارات دو باشگاه سرشناس این کشور را از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشت.
به گزارش "ورزش سه"،در شرایطی که سران کنفدراسیون فوتبال آسیا مدعی شدند باشگاه های بدهکار نمی توانند لایسنس حرفه ای گری و حضور در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را دریافت کنند این بار سران فدراسیون فوتبال امارات پیش دستی کرد و با تایید نکردن پروانه حرفه ای گری دو باشگاه سرشناس این کشور حکم به حذف دو فینالیست متوالی اماراتی ها از لیگ قهرمانان را صادر کرد.

کمیته صدور مجوز حرفه ای گری فدراسیون فوتبال امارات بعد از بررسی پرونده باشگاه های این کشور در نهایت تنها مجوز پنج باشگاه را تایید کرد که در میان آنها دو باشگاه سرشناس این کشور که اتفاقا جزو متمول ترین باشگاه های اماراتی در قاره آسیا نیز محسوب می شوند، دیده نمی شود تا شوک بزرگی به طرفداران العین و شباب الاهلی وارد شود.

العین فینالیست فصل گذشته و شباب الاهلی باشگاهی که با ادغام دو باشگاه بزرگ دبی از این فصل با این نام به میدان خواهد رفت و دو فصل پیش با کازمین اورالیو رومانیایی تا فینال آسیا پیش رفته بود، با این تصمیم فدراسیون فوتبال امارات از حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ حذف شدند؛ ضمن این که دو باشگاه سرشناس دیگر شهر ابوظبی نیز به صورت مشروط فرصت کوتاهی دریافت کردند تا مشکلات بر سر راه دریافت مجوز حرفه ای گری را از فدراسیون دریافت کنند.

روزنامه الخلیج نوشت: «فدراسیون فوتبال امارات و سازمان لیگ حرفه ای این کشور با ممنوعیت حضور شباب الاهلی و العین در فصل آتی باید جایگزین های آنها را از میان پنج تیم تایید شده انتخاب کنند که قرار است در نشست آتی هیات رئیسه فدراسیون این تصمیم گرفته شود».

نکته جالب این که هفته گذشته هم فدراسیون فوتبال عربستان همین روال را در پیش گرفت و براساس پرونده های بدهکاری و انضباطی که باشگاه های سرشناس سعودی از جمله الاتحاد، النصر، الشباب و التعاون داشتند مجوز حرفه ای گری و لایسنس آنها را تایید نکرد تا عملا حضور آنها در فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا غیرممکن به نظر برسد.

اتفاقی که قطعا در تصمیم گیری کنفدراسیون فوتبال آسیا که هنوز موضع خود در قبال باشگاه های بدهکار را اعلام نکرده حائز اهمیت خواهد بود. حال باید منتظر ماند و دید فدراسیون فوتبال ایران که در راه تایید لایسنس های حرفه ای برای باشگاه ها مسئول اول قلمداد می شود تحت نظارت شدید AFC چه تصمیمی در قبال نماینده های ایران اتخاذ خواهد کرد.

باشگاه هایی که شکایت های متعددی در کنفدراسیون فوتبال آسیا بابت بدهی به اشخاص حقیقی و حقوقی دارند و تایید مجوز حرفه ای گری آنها با این شرایط می تواند تبعات بسیار شدیدی برای فدراسیون فوتبال داشته باشد آن هم با نظارت شدیدی که کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا روی این باشگاه ها و شرایط مالی شان دارد در حال حاضر شرایط برای استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی و نفت بسیار نگران کننده است. تیم هایی که تنها دو هفته فرصت دارند تا به وضعیت بدهی های خود سرو سامان بدهند.

کدخبر: ۱۸۲۲۴۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • khordbin

    ما کجای کاریم، فدراسیون امارات، تشکیلات فوتبال ما!