کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۸۹۱۴
تاریخ خبر:

شهر دوبی با صرف ۱۳۶ میلیون دلار صاحب موزه ای برای آینده می شود

طبق برنامه ریزی صورت پذیرفته قرار گشته تا سال ۲۰۱۷ در شهر دوبی ساختمانی با ظاهری عجیب و با عنوان موزه ی آینده افتتاح گردد و همانطور که از نامش بر می آید از آن به عنوان یک موزه و همینطور یک آزمایشگاه تحقیقاتی استفاده شود.

محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر امارت متحده ی عربی در توییتی ذکر کرده که موزه ی آینده، محیطی خواهد بود برای ذهن های خلاق تا بتوانند ایده های مرتبط به سرویس ها و نمونه های اولیه محصولات پیشرفته آتی را آزمایش کرده، بودجه ی لازم برای آنها را به دست آورده و در نهایت به بازاریابی شان بپردازند.

ساختمان مذکور با صرف هزینه ای ۱۳۶ میلیون دلاری بنا نهاده خواهد شد و فقط هفت دقیقه از برج خلیفه، بلند ترین سازه ی ساخته شده تا به اکنون توسط انسان، فاصله خواهد داشت.

شیخ محمد می گوید: "در موزه ی آینده مخترعین و کارآفرینان می توانند طرح ها و ایده های خودشان را به نمایش گذاشته و هدف بدل گشتن آنها به واقعیت و جهانی شدنشان را دنبال نمایند. آینده به کسانی تعلق دارد که می توانند آن را تصور، طراحی و اجرایی کنند. در حالیکه دیگران تلاش به پیش بینی آینده دارند امارت متحده ی عربی در حال ساختن آن است."

وال استریت ژورنال نیز در گزارشی راجع به این موزه آورده که قرار است بر روی نمای ساختمان منحنی و عجیب آن اشعاری از حاکم کنونی امارت نوشته شود. این گزارش می افزاید در شهر دوبی و طی سال های اخیر سرمایه گذاری گسترده ای بر روی ایده های تکنولوژیک و آینده نگرانه صورت پذیرفته است. برای مثال مسابقاتی با عنوان Drones for Good در این شهر برگزار گشته که در آن به بهترین کاربردهای انسان دوستانه پیاده سازی شده توسط پهپادها، جایزه ای یک میلیون دلاری تعلق می گیرد.

کدخبر: ۱۸۹۱۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر