کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۷۴۱۴۰
تاریخ خبر:

شهر آمریکایی‌ها در عربستان

باشگاه خبرنگاران نوشت: شهر ظهران با مساحت یکصد کیلومتر مربع برای اقامت و زندگی مهندسان، کارشناسان و کارگران آمریکایی و عموما غربی شاغل در صنعت نفت عربستان سعودی که در قبضه شرکت آمریکایی «آرامکو» قرار دارد، احداث شد.

در توضیح شرکت آرامکو باید گفت، این شرکت چند ملیتی و بزرگ‌ترین شرکت اکتشاف و استخراج نفت در جهان به شمار می‌آید. آرامکو در سال ۱۹۳۳ میلادی به عنوان طرح مشترک آمریکا و عربستان سعودی برای کشف و استخراج نفت این کشور تاسیس شد و هم اکنون شاهزادگان سعودی به نسبت ۴۹ درصد در آن سهیم هستند.

با روی آوردن آمریکایی‌ها به عربستان سعودی بالطبع می‌بایست جایی برای آنها جهت اقامت اختصاص می‌یافت که به دور از جامعه سعودی باشد.

سنگ بنای احداث شهر ظهران پایه‌ریزی و از همان ابتدا مقرر شد، هیچ یک از قوانین حاکم بر عربستان سعودی بر این شهر حاکم نباشد.

کلید ورود به شهر ظهران داشتن تابعیت آمریکایی یا یکی از کشورهای غربی است، در اینجا حتی اتباع کشور پاکستان که عربستان با آن رابطه گسترده‌ و عمیقی دارد، هم اجازه ورود می‌یابند و ساکنان آن، به خصوص زن و مردان در روابط اجتماعی خود آزاد هستند و از یکدیگر فرار نمی‌کنند.

توضیحات

*

توضیحات

توضیحات

کدخبر: ۱۷۴۱۴۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر