کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۴۰۵
تاریخ خبر:

شما ؛ آرمانگرایانِ صادقِ بدسلیقه... / در حاشیه اتفاقات بدرقه شهدای غواص

یادداشتی از کمال بردبار /روزنامه هفت صبح
بی‌سلیقگی یعنی همین. بی‌سلیقگی یعنی درک نکردن تفاوت یک همایش مردمی‌و میهنی با میتینگ سیاسی. یعنی درک نکردن زیبایی و شکوه حضور طبقات مختلف مردم در یک مراسم حماسی و به جایش محدود کردن افق دید خود به خواسته‌ای حزبی. بی‌سلیقگی یعنی به سلایق مختلف مردم حاضر در این همایش احترام نگذاشتن و خیره سرانه دنبال منویات خود رفتن. یعنی تبدیل طعم دیریاب و زیبای همدلی به طعم گس خط‌کشی و مطالبات.
اشتباه نکنید. نکته در این که حق با شما بوده یا نه ،نیست. نکته این نیست که می‌توان دلواپس مذاکرات بود یانه. کسی هم به حق شما برای ارائه انتقادات‌تان شک ندارد. آن انگ‌هایی که به شما می‌زنند را هم چندان جدی نمی‌گیریم. می‌دانیم که صادق هستید و آرمانگرا و صاحب عقیده. میتینگ‌هایتان در شهرهای مختلف را هم بازتاب دادیم و به نظرمان منطبق بر جمعیت طرفداران‌تان سازماندهی خوبی هم داشتید. خوب و موثر.
اما سه‌شنبه در همایش مردمی‌یک میلیون نفری در بدرقه شهیدان‌،به همان چیزی احتیاج داشتید که معمولا فاقد آن هستید. به سلیقه. به این که درک کنید اینجا جای تسویه حساب با دولت نیست. این که حداقل ۶۰ درصد جمعیت سه‌شنبه میدان بهارستان با شما هم عقیده نیستند…. نه اینکه الزاما مخالف باشند. نه. اما مطمئنا دغدغه‌های دیگری داشتند. بد سلیقگی یعنی سخنان حدادیان و محمود کریمی‌ در میان جمعی از مردم که بیش از هرچیزی روی موج همدلی بودند. موج کمیابی که هربار به وجود آمده رهبر انقلاب نیز از آن استقبال کرده. شاهدش همان پیامی‌ که چند ساعت پس از پایان مراسم میدان بهارستان منتشر کردند.
اماشما آرمانگرایان صادق بدسلیقه نمی‌توانید تاثیر این همدلی رشک برانگیز را در معادلات منطقه درک کنید. آن قدر در آرمان‌های‌تان غوطه‌ورید که ارزش همدلی در خارج از افق نگاهتان قرار می‌گیرد. پس نگاه‌ها و سلایق دیگر را نادیده می‌گیرید و بر دیدگاه خود پافشاری می‌کنید. برای همین است که فضای مجازی و رسانه‌ای را پرکرده‌اید از گلایه مردم درباره مصادره به مطلوب شما از مراسم میدان بهارستان. طبق معمول پاسخ‌های دندان‌شکن برای این انتقاد آماده دارید. اما در اصل ماجرا تفاوتی نمی‌کند. اصل ماجرا این است که در روز ۲۶ خرداد شما نتوانستید بر کشش کارسیاسی کردن در یک مراسم ملی غلبه کنید و تن دادید و وادادید تا مثلا ضرب شستی به حریفان خود نشان دهید. از وارستگی لازم به دور بودید. شما آرمانگرایان صادق بدسلیقه… شاید اجر پایمردی و صداقت و جسارت‌تان را بگیرید اما مطمئن باشید برای این بدسلیقگی‌های دنباله‌دارتان هم جزایی هست.

کدخبر: ۳۶۴۰۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • noter

    شما ارمانگرایان سیاست زده بد سلیقه… بوس بهت اقای بردبار

  • parastoorad

    اینا افق دیدشان نوک بینی خودشان است، نمی دونن افق چیه…

  • aliran72

    فرقی نمیکنه هر دو گروه تندرو اصلاح طلب و اصولگرا بدسلیقه هستند و البته هر دو بدر د نخور برای کشور و فقط بلدن دروغ بگن