کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۱۵۴۹۴
تاریخ خبر:

شش جایگزین خوب برای مزدا۳

هفت صبح | نگاهی به گزینه‌های کارکرده در بازار خودروهای وارداتی که به خوبی می‌توانند خلا سدان ژاپنی محبوب خریداران ایرانی را پر کرده و با قیمتی مناسب، سطح مناسبی از رضایت را برای مشتریان فراهم کنند.

قیمت امروز مزدا تا بیش از ۲۵۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرده و کاری هم از دست ما برنمی‌آید. این خودرو محبوب ژاپنی که سال گذشته بین ۵ تا ۶ هزار دستگاه در ایران فروش داشت، به لطف ویژگی‌های مثبت متعددش از جمله استهلاک بسیار پایینف کیفیت سواری عالی و مصرف مناسب سوخت یکی از معدود مصولات مونتاژی داخل است که با وجود گذشت ۵سال از ورودش به خط تولید هنوز هم کیفیت خوب خود را حفظ کرده است.

مزدا۳ اما با شوک ارزی اخیر به محصولی بسیار بسیار گران تبدیل شده و دیگر آن اتومبیل ۱۱۰ میلیونی سابق نیست. بیم خروج دوباره مزدا از ایران و نبود جایگزین های مناسب ژاپنی موجب شده تا تقاضای کاذب قیمت این خودرو را تا ۱۲۵ درصد افزایش دهد. حال در غیاب یک اتومبیل ژاپنی- کره‌ای ۱۴۰تا۱۵۰ میلیونی ما شش پیشنهاد مناسب مطرح می کنیم که می توانند تا حد بالایی جای خالی مزدا۳ را پر کنند. البته می‌شد با قیمت ۲۰۰میلیون تومان گزینه‌های بیشتری را هم مطرح کرد اما به واسطه قیمت‌های نامعقول فعلی روی محدوده مالی پایین تری تمرکز کردیم. اتومبیل‌های پیشنهادی بعضا هم‌رده مزدا۳ هستند و برخی نیز در یک کلاس پایین تر همان سطح از کیفیت و تجهیزات را ارائه می کنند. این شما و این میراث‌خواران کارکرده مزدا۳٫

تویوتا یاریس ۲۰۱۵
قیمت : ۱۳۰ میلیون تومان
کارکرد: ۵۳هزار کیلومتر
مزیت : مصرف سوخت عالی
ضعف : موتور ضعیف
ارزش خرید : با اینکه در تایلند مونتاژ می‌شود و ظاهرش چندان به خودروهای مدرن و اسپورت تویوتا نظیر C-HR شباهتی ندارد اما برای کسانی که به اتومبیل خود برای استفاده روزمره به عنوان خودرو خدمت! احتیاج دارند یک پیشنهاد تمام عیار است. نرم، بی دردسر و آرام است و استهلاک به شدت پایینی دارد. به نسبت ریو سدان ۲۰۱۶ قیمت ارزان‌تری داشته و گرچه امکانات کمتری دارد اما سواری بهتر و کیفیت ساخت بالاتری ارائه می کند. این خودرو ابدا برای دوستداران سرعت ساخته نشده است.

کیا سراتو ۲۰۱۵
قیمت : ۱۵۲ میلیون تومان
کارکرد: ۸۸هزار کیلومتر
مزیت : طراحی زیبا
ضعف : فنربندی خشک
ارزش خرید : دقیقا هم وزن و هم رده مزدا۳ است و در بازارهای جهانی رقابتی سخت با هم دارند. سراتو۲۰۱۵ وارداتی چند حسن مهم دارد که از جمله آنها می‌توان به لیست نسبتا بلند آپشن ها ایمنی بالای بدنه و اتاق اشاره کرد که زبانزد خاص و عام است. سراتو ۲۰۱۵ با داشتن صندلی‌های گرم‌کن‌دار، و سیستم تهیوه صندلی‌ها، فرمان سه حالته، سانروف، کیلس استارتر، مانیتور بیزنس، مموری صندلی و جعبه دنده اتوماتیک در مقایسه با رقبا پیشنهاد وسوسه‌انگیزی به نظر می‌رسد.

هیوندای اکسنت بلو ۲۰۱۷
قیمت : ۱۴۵ میلیون تومان
کارکرد: ۱۷ هزار کیلومتر
مزیت : استهلاک پایین
ضعف : هندلینگ ضعیف
ارزش خرید : خب سدان کامپکت اکسنت با اینکه به تعداد زیادی در کرمان موتور مونتاژ نشد اما همین عامل زمینه خوبی برای شبکه گسترده خدمات و قطعات برایش فراهم کرده و در کنار کیفیت ساخت خوب و نرمی در کارکرد و سواری، لذت استفاده از آن را برای خریداران بخت‌برگشته ایرانی چند برابر می‌کند. موتور خودرو با اینکه ۱۲۱ اسب قدرت دارد و از عهده امورات روزمره به خوبی برمی‌آید ولی ابدا برای گاز دادن، ویراژ دادن و لایی کشیدن در اتوبان‌ها به شما جواب مثبت نمی‌دهد.

تویوتا کورولا ۲۰۱۶
قیمت : ۱۵۸ میلیون تومان
کارکرد: ۸۴هزار کیلومتر
مزیت : کیفیت بالای سواری
ضعف : ضعف امکانات
ارزش خرید: طبق برآوردی که جی.دی پاور موسسه برجسته نظرسنجی بازارهای مصرف داشته تقریبا کمتر از ۱۰ درصد خریداران کورولا حاضر به فروش سریع خودرو خود هستند. این یعنی نمونه‌های دست دوم تویوتا کورولا در کارکرد کمتر از ۲۵۰ هزار کیلومتر و به فاصله کمتر از ۵سال پس از خرید خیلی کم پیدا می‌شود. با این حال اگر چرخی در نمایشگاه‌های شهر بزنید حتما به نمونه‌های خوب و مناسبی از کورولا برمی‌خورید که بتوان به راحتی از آنها حداقل ۵سال کار کشید.

هوندا سیویک ۲۰۱۴
قیمت : ۱۴۴ میلیون تومان
کارکرد: ۵۶هزار کیلومتر
مزیت : اتاق جادار
ضعف : کمبود قطعات
ارزش خرید : یک اتومبیل ژاپنی ساخت آمریکا که کیفیت ساخت بسیار بالایی داشته، طراحی دل‌انگیزی ندارد و از لذت رانندگی نسبتا بالایی برخوردار است. سیویک که از ضعف شدید در بخش خدمات پس از فروش و کمبود قطعات رنج می برد در نمونه‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۴ و بعضا ۲۰۱۵ به کشور راه یافت و می‌توان آن را در تعدادی معدود در بازار دست دوم یافت. مصرف سوخت و استهلاک پایین دو ویژگی مهم دیگر سیویک هستند که در کنار گنجایش خوب سیویک را بدل به خودرو خانواده می کند.

کیا ریو سدان
قیمت : ۱۳۷ میلیون تومان
کارکرد: ۱۹ هزار کیلومتر
مزیت : لذت رانندگی
ضعف : اتاق کوچکتر
ارزش خرید :مثل برادر بزرگترش سراتو واقعا خودرو آپشنالی است و بدون هرگونه جانبداری در این بخش یک سروگردن از رقبای دیگر بالاتر است. علاوه بر کیلس استارتر و سانروف در این خودرو از اتولایت، سنسورباران، رینگ و لاستیک اسپورت ۱۷ اینچی، کروز کنترل و ولکام، چراغ ها ال ای دی جلو و عقب، بلوتوث، تودوزی چرم.فرمان و صندلی ها و نیز مانیتور ۷اینچی می‌توان نهایت لذت را برد ضمن اینکه عملکرد موتور و گیربکس هم لذتبخش (نه خیلی سریع) است که همه اینها باعث می‌شود ریو سدان محصولی قابل اعتنا در بازار باشد.

توضیحات

*

توضیحات

توضیحات

کدخبر: ۲۱۵۴۹۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر