کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۵۸۷۶۹
تاریخ خبر:

شرکت هواپیمایی هنگ کنگی مسیر پروازی از آسمان ایران را لغو کرد

شرکت هواپیمایی "کاتای پاسیفیک" -بزرگ ترین شرکت هوایی هنگ کنگ - اعلام کرد به دلیل دریافت هشدار درباره احتمال ناامنی در مسیر هوایی ایران و حوزه خزر، پروازهایش در این مسیر را لغو کرده است.
به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری "فرانس پرس" از هنگ کنگ، این شرکت هوایی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرده است به دنبال دریافت هشدارهایی از آژانس امنیت هوایی اروپا درباره شلیک موشک های کروز روسی از دریای خزر به سمت سوریه، این شرکت پروازهایش از حریم هوایی ایران و حوزه خزر را از پنج شنبه گذشته تا اطلاع ثانوی لغو کرده است.
این شرکت همچنین افزوده است سیاست بلند مدتی برای عدم پرواز در آسمان های عراق، افغانستان، سوریه و اوکراین به دلیل احتمال برخورد موشک در پیش گرفته است.علام لغو پروازهای به مقصد ایران و دریای خزر در حالی است که بسیاری از شرکت های هوایی اروپایی و جهان از جمله شرکت های سوییس ایر، لوفت هانزا و شرکت هواپیمای کانتاس استرالیا با وجود هشدار آژانس امنیت هوایی اروپا اعلام کرده اند مسیر هوایی ایران امن است و پروازهای این شرکت ها در این مسیر همچنان به زوال سابق ادامه خواهد داشت.
روسیه سه شنبه هفته گذشته ۲۴ موشک کروز را از ۴ ناو مستقر خود در دریای خزر به سمت سوریه شلیک کرد که به گفته مقامات روسی همه موشک ها به اهداف برخورد کرده است.
پس از شلیک این موشک ها شبکه خبری سی ان ان آمریکا به نقل از مقامات دفاعی آمریکا مدعی شد ۴ فروند از این موشک ها در خاک ایران فرود آمده است. ایران و روسیه قویا این خبر را تکذیب کردند.

کدخبر: ۵۸۷۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • prance

    برو جمع کن بابا… بالا سرت رو که نگاه کنی روزی هزار پرواز از ایرات رد می شه چه ات فاقی افتاده

  • reza23

    خوب راست میگه دیگه.مگه شلیک نمیشه.وجدان بیدار از تو بعیده

  • mansour.n

    کار مون به کجا رسیده !!!

  • mahdi58

    چند وقت پیش خبری اومد تو آذربایجان شئی ا فتاده ومعلوم نشد چی بوده فکر کنم همین مو شکای کروز بوده که تو خاک ایران افتاده

  • ranger

    جوک چرا میگی تو همین هفت صبح خبرش رو زده بود اما از عکس ها مشخص بود که محل اصابت اون شی نامعلوم خیلی سطحی و کوچیکه اگه ج ای موشک کروز که بزرگی اون به اندازه شهاب 3 خودمونه بود یه چاله بزرگ ایجاد میشد پ س خواهشا جوک نگید