کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۷۰۴۷۳
تاریخ خبر:

شایعه‌سازی درباره ورود رهبری در چینش کابینه

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شایعه‌سازی درباره دخالت رهبری در چینش کابینه و بستن کابینه با نظر ایشان ناجوانمردانه است، گفت: می‌خواهند مجلس را خلع ید کنند.

سیدمحمدجواد ابطحی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تلاش برخی جریان های سیاسی برای القاء این مسئله که کابینه آینده با نظر رهبر انقلاب تعیین و به مجلس معرفی می شود، اظهار داشت: در طول سالیان زعامت مقام معظم رهبری تاکنون، ایشان با شیوه و روش خاص خودشان، دخالت و ورودی درعزل و نصب وزرا نداشته اند و اگر توصیه ای هم کرده اند در خصوص در نظر گرفتن شاخص ها و معیارها بوده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تاکید کرد: به همین دلیل، این قبیل فرافکنی ها و شایعه سازی ها که می خواهند هزینه چینش کابینه را بر دوش رهبری بیندازند، بی انصافی و ناجوانمردانه است.

ابطحی گفت: آقای روحانی که پشتوانه ۲۳ میلیون رأی مردم را در انتخابات دارد، اگر اعتماد به نفس داشته باشد و وامدار جریان های سیاسی نباشد، می تواند افراد کارآمد و صالح را انتخاب کند.

وی تصریح کرد: ما در مملکت قحط الرجال نداریم، البته ممکن است جهل الرجال داشته باشیم، اما آدم زیاد داریم؛ رئیس جمهور هم می تواند با مشورت صاحبنظران افراد مورد نیاز خود را به خوبی انتخاب کند.

این نماینده مجلس، هدف جریان های سیاسی از القاء این خط خبری را فشار به نظام برای تامین خواسته های خودشان عنوان کرد و افزود: شاید آقای روحانی برای نجات از این فشارها می خواهد رهبری را هم درگیر انتخاب کابینه کند تا هم بتواند پاسخ این جریان های سیاسی را بدهد و هم افکار عمومی را مدیریت کند که اگر بعدها ناکارآمدی در عملکرد وزرا مشاهده شد، مسئولیت را از گردن خودش بردارد.

ابطحی خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد دیگر از جمله در موضوع مذاکرات هسته ای به یاد داریم که این آقایان می گفتند مذاکرات و توافق با اطلاع رهبری از جزئیات انجام شده، در حالی که حضرت آقا با صراحت تاکید کردند که من در جزئیات امور دخالت نمی کنم و شاخص ها را گوشزد می کنم.

وی افزود: مشی رهبری این است که مجلس باید در انتخاب وزرا تصمیم بگیرد، اما گویا عده ای با این شایعات به دنبال خلع ید مجلس هستند و شأنی برای آن قائل نیستند.

کدخبر: ۱۷۰۴۷۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • 0035

    جناب ابطحی اولا هر رییس جمهور بعداز انتخ اب وزرا قبل اعلام اسامی خدمت مقام معظم ر هبری میرسند واز ایشان کسب تکلیف و رضایت میگیرند.ثانیا صحبتهای رهبر معظم انقلاب ب رای مردم واضح و شیوا هست و نیازی به افرا دی مثل شما نیست که تفسیر بفرمایید .سوما اگر مقام معظم رهبری صلاح بدانند ایشان را هنمایی میفرمایند.رابعا همه میدانیم مجلس مجلس احزاب و گروهای سیاسی وطیفهای متعدد میباشد وبیشتر جنگ جنگ جریانات است نه جنگ بخاطر مردم. خامسا بس است دیگر کلمه ادمه ای صالح و مجرب ای کاش روحانی ادمای جوان و متخصص رو به صحنه میاورد که به گفته رهب ری جوانان پاکترن بسه دگه همش از صندوقچه قدیمی سالهای شصت و…ادم میارن اه