کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۸۲۵۹۹
تاریخ خبر:

سفر با بدترین ایرلاین جهان چه طعمی دارد؟

سفر با بدترین ایرلاین جهان چه طعمی دارد؟ سفری همراه با ترس، جذابیت و کنجکاوی که برخی می‌گویند به امتحانش می‌ارزد: به هواپیمایی کوریو کره شمالی خوش آمدید!

به گزارش فرادید به نقل از میرر، «کیم» تو هم سوار شو! سفر به هواپیمایی کره شمالی مزه خاص خودش را دارد که بهتر است پیش از پوست انداختن سوار آن شد.

در فهرست سال ۲۰۱۵ بدترین ایرلاین‌های جهان، «کوریو ایر» هواپیماییِ کره شمالی رتبه اول را دارد. این شرکت هواپیمایی از پنج ستاره رتبه بندی «اسکای ترکس» موفق شد تنها یک ستاره را دریافت کند. کوریو برای چهارمین سال متوالی به عنوان بدترین ایرلاین جهان انتخاب شد. این رتبه بندی یکی از معتبرترین شرکت‌های رتبه بندی ایرلاین‌ها و فرودگاه‌های جهان به شمار می‌شود و به عنوان معیار جهانی استانداردهای ایرلاین شناخته می‌شود.

یک ستاره، کیفیت ضعیف محصول در سراسر بخش‌های مورد ارزیابی به همراه استانداردهای ضعیف خدمات داخل هواپیما و فرودگاه خانگی ایرلاین را نشان می‌دهد. در این رتبه بندی، ۶۸۱ ایرلاین مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و تمام ایرلاین‌ها حداقل یک ستاره را می‌گیرند.

قرار است که ایرلاین کره شمالی پوست بیندازد، بنابراین بهتر است قبل از هرگونه تغییری آن را امتحان کنید. کیم جونگ اون، رهبر جوان کره شمالی، خواستار انقلابی در هواپیمایی این کشور است. حال قرار است اکثر موارد مربوط مانند خدمه، لباس آن‌ها، سرگرمی‌های حین پرواز و حتی خدمات فرودگاهی شکل دیگری به خود گیرند.

ایرلاین کوریو تنها یک بار در سال ۱۹۸۳ میلادی حادثه جدی داشت. گرچه عمر هواپیماهای آن بالا است، اما چند دلیل وجود دارد که شما را متقاعد خواهد کرد.

کره شمالی دیدن دارد!
غیر از جذابیت‌های ایرلاین کوریو، خود کره شمالی هم دیدن دارد. هر چه باشد کره شمالی یکی از منزوی‌ترین کشورهای جهان است که دیکتاتوری حاکم بر آن قوانین خاصی را در آنجا پیاده کرده است. گردشگران اکثر می‌گویند هرجا که می‌روی عکس بزرگ کیم جونگ اون را مشاهده می‌کند. گردشگران در طول سفر به کره شمالی دسترسی به اینترنت ندارند و اکثرا نمی‌توانند گوشی هوشمندشان را نیز به همراه داشته باشند. راهنمای تور که از طرف دستگاه‌های اجرایی کره شمالی تعیین می‌شود نیز همواره در کنار گردشگران است.

سرگرمی‌های خاص حین پرواز
تمام اعضای گروه موسیقی مورانگ بونگ خانم هستند. این گروه به شدت مورد علاقه کیم جونگ قرار دارد، چرا که آن‌ها سرودهای ملی‌گرایانه در مورد کیم جونگ اون می‌خوانند. پرده‌های سینمایی حین پرواز از سقف هواپیما آویزان می‌شوند و تماما تبلیغ کیم جونگ اون را می‌کنند. در این بین، آهنگ‌های ساخته شده توسط گروه مورانگ بونگ نیز شنیده می‌شود.

فرودگاه‌ها صف ندارند!
آن قدرها متقاضی سفر به کره شمالی زیاد نیست که شما مجبور شوید در آنجا در صف بایستید. ایرلاین کره شمالی برای چندمین سال متوالی عنوان بدترین هواپیمایی جهان انتخاب شد، بنابراین تاثیرات منفی آن را نیز دیده است. البته این فرودگاه حالا به ساختمانی جدید و البته زیبا مجهز شده است.

«برگر گوشت مرموز» ایرلاین کوریو ایر
یکی از متداول‌ترین عکس‌هایی که از پروازهای کوریو ایر گرفته شده، مربوط به «برگر گوشت مرموز» آن است. سم چویی که ۱۰ بار آن را امتحان کره می‌گوید: «این ساندویچ را همه مسخره می‌کنند، چون کسی نمی‌داند برگر آن از چه چیزی ساخته شده و چرا انقدر این ساندویچ خالی است!»

کدخبر: ۸۲۵۹۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mohsenbayat

    تو این فهرست ایرلاین های ایرانی رتبه چند م هستن؟

  • ali.tehran

    حالل نه اینه تاپ ایرلاین رو داریم???? زن ده برسونت شاهکار کرده حالا آپشناش بخوره تو ملاج خلبان

  • babooneh

    یعنی کره شمالی از ما هم منزوی تره؟

  • alireza1325

    خلبان بيچاره چه گناهي داره طفلك

  • sabetkasaie

    من یکبار در سال 2010 با فایرفلایز ( شرکت ی اندونزیایی ) و هواپیمای ملخی سفر خیلی ارزانی از شهر مدان ( اندونزی) به جزیره پ نانگ ( مالزی ) داشتم که در حین پرواز عین متروی تهران توش دستفروشی میکردند ، از ا ون بدتر ندیده ام