کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۰۲۱
تاریخ خبر:

سر کارگردان «نوسفراتو» از مقبره خانوادگی ربوده شد

سر «مورنائو» کارگردان آلمانی فیلم «نوسفراتو» که در ۱۹۳۱ از دنیا رفت، از مقبره خانوادگی اش به سرقت رفت.
به گزارش مهر به نقل از ورایتی، در یک اتفاق نادر، سر «اف. وی مورنائو» کارگردان فیلم «نوسفراتو» که در سال ۱۹۳۱ از دنیا رفت، از مقبره خانوادگی شان در استانس دورف آلمان ربوده شد. در این حادثه که بیشتر شبیه اتفاقات فیلم های مورناو است، سارقان با بازکردن تابوت فلزی، سر او را ربودند اما به سایر قبرها دست‌برد نزدند.
فردریش ویلهم مورنائو در سال ۱۸۸۸ در بیلفلد به دنیا آمد. در دانشگاه برلین به تحصیل در رشته مردم شناسی پرداخت و بعدها در دانشگاه هایدلبرگ به مطالعه تاریخ هنر و ادبیات مشغول شد و با شروع جنگ جهانی اول وارد نیروی هوایی آلمان شد. او از دوستان مکس راینهارت، کارگردان شهیر آلمانی به حساب می آمد و به فیلمسازی بسیار علاقه مند بود.
بسیاری مورناو را از فیلم «نوسفراتو»که یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما محسوب می‌شود می شناسند. این اثر در واقع اقتباسی از رمان «دراکولا» برام استوکر است. مورانائو سال‌ها در هالیوود کار کرد و با ساخت فیلم «طلوع» در سال ۱۹۲۲، برنده جایزه اسکار بهترین فیلم شد. او در طول دوره حیاتش بیش از ۲۲ فیلم در ژانرهای مختلف ساخت که از میان آنها می توان به «پسر آبی پوش» ،«عصر-شب-صبح» و «چهار شیطان» اشاره کرد.
او در یک سانحه رانندگی در سانتا باربارا در آمریکا جان خود را از دست داد اما در وطن خودش یعنی آلمان دفن شد.

کدخبر: ۴۰۰۲۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر