کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۶۹۳۶۱
تاریخ خبر:

سرقت ماموران قلابی از بچه پولدار‌ها به خاطر حسادت

دو سارق که با لباس پلیس از بچه پولدارهای شمال و غرب تهران برای لذت بردن از ترس آنها سرقت می کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

ساعت ۳۰ دقیقه بامداد ۱۴ تیر راننده خودرو پورشه با مراجعه به کلانتری ۱۰۱ تجریش به مأموران اعلام کرد که سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ که یک نفر از آنها لباس پلیس به تن داشته ، قصد سرقت خودرو او را داشته اند که البته موفق به این کار نشده ولی مدارک شناسایی ماشین وی را سرقت کرده اند.

در فاصله کمتر از یک روز از زمان ارجاع اولین پرونده به اداره پنجم پلیس آگاهی ، پرونده مشابه دیگری در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت مبنی بر اینکه سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ در پوشش پلیس اقدام به سرقت یک دستگاه موتورسیکلت ۲۵۰ سی سی کرده اند.

با توجه به وقوع سرقت های مشابه در مناطق "تجریش" ، "نیاوران" ، "الهیه" و "خیابان گاندی" ، هماهنگی های لازم با سرکلانتری های این مناطق ( سرکلانتری اول و دوم ) انجام و مقرر شد تا با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده از سرقت های مشابه ، طرح مهار در محدوده وقوع سرقت ها انجام شود.

ساعت ۲ بامداد ۲۰تیر مأمورین کلانتری ۱۱۸ ستارخان در زمان گشت زنی ، به سرنشنیان یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ که دقیقا یک نفر از آنها لباس پلیس به داشت مشکوک شده و بلافاصله اقدام به متوقف کردن موتورسیکلت می کنند.

با انتقال سرنشینان موتورسیکلت توقیفی به کلانتری، هماهنگی های لازم با اداره پنجم پلیس آگاهی انجام و کارآگاهان پلیس آگاهی پس از حضور در کلانتری و با بهره گیری از تصاویر بدست آمده از چهره نگاری های انجام شده توسط شکات و مالباختگان اقدام به شناسایی این دو نفر کردند.

با انتقال سرنشنیان موتور سیکلت طرح هوندا ۱۲۵ به اداره پنجم آگاهی و مواجه حضوری آنها با تعدادی از شکات و مالباختگان ، بلافاصله هر دو نفر آنها شناسایی شدند . متهمان به نام های هاشم ۲۶ ساله و سعید ۲۴ ساله که چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشتند، به ناچار لب به اعتراف گشوده و صراحتا به سرقت های تحت پوشش مأمور از مالباختگان اعتراف کردند. متهمان در خصوص انگیزه سرقت های خود به کارآگاهان عنوان داشتند به هیچ عنوان با انگیزه کسب پول اقدام به سرقت نمی کردیم بلکه صرفا به خاطر آنکه در آن شرایط از لحاظ روانی نسبت به افراد احساس برتری پیدا می کردیم و به نوعی آنها از ما می ترسیدند ، از این حالت لذت می بردیم و پس از سرقت نیز وسایط نقلیه را در همان محدوده سرقت رها می کردیم.

در ادامه رسیدگی به پرونده و با کشف مدارک شناسایی متعلق به سه دستگاه خودرو سواری اسپورتیج ، مزدا ۳ و ۲۰۶ ، کارآگاهان موفق به شناسایی سه شاکی دیگری شدند که دقیقا به همین شیوه و شگرد مورد سرقت خودرو قرار گرفته بودند .صاحب خودرو مزدا ۳ پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی و شناسایی متهمان ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساعت ۰۰:۳۰ اول تیر در منطقه سعادت آباد به همراه یکی از دوستانم سوار ماشین بودیم که این دو نفر با یک دستگاه موتورسیکلت اقدام به متوقف نمودن خودرو ما کرند، ما را از ماشین پیاده کرده و خواستند تا پیاده به کیوسک پلیس در میدان کاج مراجعه کنیم. زمانی که به کیوسک پلیس مراجعه کردیم، به ما اعلام شد که پلیس اقدام به توقیف خودرو ما نکرده و در واقع خودرو سرقت شده است .بلافاصله موضوع توسط مأموران کیوسک پلیس به واحدهای گشتی در آن محدوده اعلام شد.پس از حدود یک ساعت بود که به ما اطلاع داده شد خودرو مزدا ۳ بنده به صورت رها شده در منطقه سعادت آباد کشف شده است.

کدخبر: ۱۶۹۳۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • mamadariay

    فکر کنم منظور نویسنده از هوندا همون هن دا باشه نه؟

  • bmnmji65

    هوندا درسته