کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۲۷۶۷۳
تاریخ خبر:

سخنان جالب نجفی درباره دولت و وزارت آموزش و پرورش/هشت هزار میلیارد صندوق ذخیره را نخورده اند

وزیر اسبق آموزش و پرورش در سخنانی پیراموت انتقادات علیه دولت، حواشی مطرح شده پیرامون معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس و مساله صندوق فرهنگیان اظهار نظر کرد.

به گزارش ایسنا، گزیده سخنان محمد علی نجفی که در همایش همدلی شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگیان با دکتر دانش آشتیانی که در دبیرستان شریعتی تهران برگزار شد به این شرح است:

* امروز کشور ما نه از حیث پیشنهاد وزرای جدید بلکه از حیث شرایط عمومی کشور در یکی از خطیرترین دوران ها پس از انقلاب قرار دارد، گفت: در دنیا و دریایی از فتنه سپری می کنیم.

* با جریان ها و افراد تندروی داخلی که در بسیاری مواقع به لحاظ مواضع، همراه جریان های خارجی هستند مواجهیم.

* بی سابقه ترین حملات نسبت به این دولت در حال انجام است و حملات و توهین هایی که امروز مستقیم به شخص رئیس جمهور می شود در تمام سال های پس از انقلاب نمونه نداشته است.

*به واسطه دکتر روحانی از سقوط به پرتگاه خطرناکی نجات پیدا کردیم * غربی ها اعلام کرده بودند حمله نظامی به ایران را در دستور کار داشتند و حتی طرح غذا در برابر نفت مطرح بود.

* حالا خطر رفع شده و بعضی ها شاهکارهایی که در هشت سال دوره قبل داشتند را کتمان می کنند.

* وزارت بهداشت از منابع ملی سهم گرفته است، اما آموزش و پرورش خیر. به نظر می رسد فرهنگیان ناراضی هستند و نمی توان این موضوع را کتمان کرد. هرچند اقدامات خوبی انجام شده و باید از فانی و همکارانش تشکر کرد، ولی ارزیابی فرهنگیان از عملکرد فانی مثبت نبوده است و شاید اصلی ترین انگیزه روحانی از تغییر همین بوده است.

آموزش و پرورش موفق نبود مردم و ارکان مدیریت کشور را با خود همراه کند. اگر دانش آشتیانی بتواند این کار را انجام دهد، بزرگترین گام را برای حل مشکلات آموزش و پرورش برداشته است.

* برنامه دکتر دانش آشتیانی برای ارائه به مجلس را مشترکا نوشتیم.

*اکنون بیشترین حمله به دولت مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان است

* از هیات مدیره فعلی صندوق می خواهیم گزارش کامل دهد و مسائل را شفاف کند. هشت هزار میلیارد تومانی که از آن یاد می شود عمده وام های بانک سرمایه است که با وثیقه متقن همراه نبوده است.

*این هشت هزار میلیارد تومان وام است و پولی نیست که خدایی ناکرده غندالی خورده باشد یا فساد رخ داده باشد . بخش کمی از این اتفاقات مربوط به این دولت است. بنده افرادی را که وام گرفته اند را هم میشناسم و رقم ها را می دانم. هیأت مدیره صندوق اینها را به مردم بگویند و ابزاری به دست مخالفان ندهند.

* باید مشخص شود سهم هرکس از این خطا چقدر است

* رسانه های مخالف تلاش کردند موضوع معرفی وزیر را تحت الشعاع قرار دهند و این فساد را بالاتر از بابک زنجانی نمایش دهند. هیات مدیره جدید هرکس هر دزدی و اختلاسی در هر زمانی مرتکب شده است را اعلام کند.

* وقتی اسم من مطرح شدجریان مخالف گفتند این همان است که قلبش درد می کرد. بعد گفتند که معرفی نجفی حرکت سیاسی روحانی است که فرهنگیان را سمت خود بکشد و بعد گفتند روحانی می‌خواهد آموزش و پرورش را به ستاد انتخاباتی خود تبدیل کند. اما وقتی دکتر دانش آشتیانی معرفی شد معلوم شد ما جزو گزینه ها بودیم ولی گزینه نهایی نبودیم.

*بحثی مبنی بر اینکه ما مسئول ستاد انتخابات شویم مطرح نبوده است

* از یک ماه پیش از نظر دکتر روحانی، رفتن فانی نهایی شده و با دکتر دانش آشتیانی صحبت شده بود که مخالف بودند و با ایشان صحبت کردیم.

* یک اشتباه و ناهماهنگی میان دکتر نوبخت و تصمیم نهایی که ما با دکتر روحانی گرفته بودیم اتفاق افتاد و نوبخت در جریان تصمیم نهایی ما نبود.

* نه انصرافی بود نه عقب نشینی و نه تلفنی در هواپیما با روحانی در هفت صبح انجام شده بود؛ بلکه قرار بود اقای امیری با رئیس جمهور به آشتیان برود که وقتی در مسیر متوجه شد نام بنده مطرح شده برای توضیح به مجلس به تهران برگشت.

کدخبر: ۱۲۷۶۷۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • omed

    بنظر من که خوردن

  • amirammanamir

    واقعاً تیتر (سخنان جالب) سزاوار این خبر بود، یعنی دقیقاً طرف داره داد میزنه که م ردم را گلابی فرض کرده.

  • daryosh74

    نتیجه ذغال سناتوری و تنباکو دوسیب بهتر ا ز این نمیشه

  • mehdidavarpanah59

    خدا پشت و پناه دکتر روحانی باشه در زمانی که ابلیسهای زمان ایشان را ازرده خاطر می کنند دکتر روحانی دوستت داریم و همه ما طر ف حق و عدالت و دولت امید هستیم

  • friba98217643

    ماموریت جدید دولتمردان نجوم شناس و نجومی خور برای برجام بی فرجام، دست آورد سازیه ای نامرئی شده، ادعاهای بازگشت اعتبار به پاسپورت ایرانی و لغو یکجا و بلمره تحریمه ا شده باغ سیب و گلابی و نفت در برابر غذا و…… و سانسور بازی 7صبح جان !

  • mdparsa

    نا امیدمان نکن دکتر نجفی

  • faryadesokot

    بخشید عزیزان…چون طبق سنوات گذشته دولت را ستگویان!!! هیچ خلافی و گردن نمیگیره بنده در کمال شجاعت اعتراف میکنم که اون هشت ه زار میلیارد و من خوردم…لطفا عفو کنید…

  • khas

    پس حتما کسی دیگر خورده است

  • shahram111

    آره حتما دولت قبلی پاکدست کلا کاری نکردن .دوستان نمیفهمن 8000 میلیارد یه شبه خورد ه نشده.این چه توطئه ای هست بعضی ها پی گر فتن؟7صبح کامنت رو بزار.برین بگردین از کی شروع شده اختلاس و کی معلوم کرده و چه کس ی معلوم کرده.مطمئنم بعضی ها سرشون رو مثل کپک کردن تو برف